Wpis z mikrobloga

Lurker here, ale sytuacja wymusiła błaganie o pomoc.
Miesiąc temu otrzymałem mandat, podróżując tramwajem, obsługiwanym przez KZK GOP, ze względu na fakt, że kontroler nie odnalazł na mojej karcie ŚKUP aktywnego biletu. Problem w tym, że na karcie posiadałem aktywny bilet, który został uaktywniony podczas wsiadania do tramwaju. Podczas kontroli biletów, kontroler nie znalazł na mojej karcie ani aktywnego biletu, ani żadnego innego, mimo że powinien znajdować się tam również dodatkowy bilet, który kupiłem na drogę powrotną. Kontroler wypisał mandat, dodając że jeśli ten bilet faktycznie powinien się znajdować na moim koncie, to nie powinno być problemów z anulowaniem mandatu. Udałem się do BOK KZK, aby złożyć reklamację. Dołączyłem do niej dowód zakupu biletu, wydrukowany z PDF-u pobranego ze strony ŚKUP. Wydruk zawiera informację o tym, że nabyłem bilet mniej więcej 30 minut przed otrzymaniem mandatu (bilet kupiony przeze mnie miał być aktywny przez godzinę od jego skasowania). Dziś otrzymałem list o treści:

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z postanowieniami Tarygy przewozu osób i bagażu w komunikacji miejskiej KZK GOP powołane przez Pana/Panią okoliczności i fakty nie stanowią podstawy do anulowania opłaty dodatkowej. Kwotę w wysokości 163.20 zł prosimy wpłacić w ciągu 7 dni od daty otrzymania niniejszego pisma. Konto NR XXX.

Sprawy sporne rozpatruje właściwy Sąd Rejonowy

Patrząc na opisane przeze mnie okoliczności, czy moje odwołanie faktycznie było bezzasadne? Czy jest sens, aby wchodzić z nimi na drogę sądową? Jestem wściekły, bo otrzymałem mandat, pomimo posiadania aktywnego biletu, a wina najprawdopodobniej leży po stronie ŚKUP-a.

Płacić, nie płacić? Iść do sądu i wojować?
#prawo #mandat #kzkgop #kanar #bilet #kiciochpyta
  • 6
Odwołuj się i w tym odwołaniu umieść informację, że w przypadku ponownego negatywnego rozpatrzenia, z miłą chęcią pozostawisz rozpatrzenie sprawy właściwemu Sądowi Rejonowemu.
@GlutenLaktoza: A co Portal Karty ŚKUP mówi o aktywnych biletach? Nie ma go już widocznego? Ewentualnie właśnie przez portal złóż reklamację, tam jakoś bardziej przychylni są moim zdaniem.
@cesky_film: z otrzymanego przeze mnie listu wynika, że drogi odwołania zostały już zamknięte. Czy się mylę?
@TheMan: był widoczny tylko bezpośrednio po zakupie, potem jakoś udało mi się go skasować w kasowniku. Dopiero podczas kontroli biletów jakby wyparował. Ale spróbuję uderzyć w tamto miejsce.
@GlutenLaktoza To nie Twoja wina, że ich system jest dziurawy. Nie znam dokładnie regulaminu tej firmy, ale z tego co piszesz to zapłaciłeś za przejazd a oni chcą Cię naciągnąć. Proponuję skontaktować się z Federacja Konsumentów w Twoim mieście, która pomoże Ci napisać pismo odwoławcze i ewentualnie powie jakie kroki podjąć dalej, jeśli pójdą w zaparte. Myślę jednak, że na piśmie się skończy. :-)
@cesky_film: dzięki, spróbuję się z nimi skontaktować. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, niebawem upłynie termin w którym powinienem zapłacić za ten mandat. Co w związku z tym, co jeśli nie uda mi się rozwiązać sprawy przed jego upłynięciem?
Co ciekawe, w identycznej sytuacji była moja znajoma, ale jej KZK GOP uznało reklamację i anulowało mandat.