Wpis z mikrobloga

Ciekawe, czy sprzedawca stanie na wysokości zadania.
Kupiłem coś na Allegro, wczoraj znalazłem zniszczoną, porozrywaną paczkę na podwórku. Paczką zajął się mój pies, niszcząc jej zawartość. Wina psa? No raczej nie.. To tylko pies. Paczka została dostarczona w taki sposób, że kurier inpost podjechał, rozejrzał się, nacisnął na klamkę furtki (zamiast na dzwonek przy furtce) i następnie... rzucił paczkę przez płot na oczach psa, którego przed chwilką przez ten płot głaskał (relacja z tego co widziałem na nagraniu z kamerki przed domem).
Jak myślicie, co zrobił pies z rzuconą mu 'zabawką'?
A co do tego ma sprzedawca? Niestety to nie ja wybieram dostawcę tylko on (w informacjach miał logo Poczty Polskiej a wysyła inpostem...), nie ja mam z dostawcą podpisaną umowę i wreszcie - zgodnie z prawem sprzedawca odpowiada za 'dostarczenie towaru do klienta', czyli za 'wydanie klientowi'. Czy rzucenie przez płot to 'wydanie klientowi'? No raczej nie, chyba że jako podpis wziął odcisk łapy psa, ale pies nie był tutaj klientem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ehh, gdyby tam było logo inPostu a nie Poczty Polskiej to wybrałbym przesyłkę kurierską (chociaż kto wie jakim kurierem), bo inPost, nie licząc paczkomatów to po prostu porażka :-(

#zalesie #inpost
  • 58
@husky83: robisz zdjęcia, zabezpieczasz film. Piszesz do typka z Allegro co się stało, on nadawał paczkę - on zgłasza szkodę. Ty odsyłasz przedmiot do sprzedawcy, poczta oddaje pieniądze sprzedawcy. Jak się dogadasz ze sprzedawcą dalej to zależy od was.
@husky83: a na przyszłość, trzeba niestety skontaktować się z kurierem - czasami dostajesz sms'em numer telefonu i powiedzieć, że sobie tego nie życzysz. Ewentualnie nakleić informację na furtce.
@macza: Szczerze to nie trzeba tego. Jak widać w tym przypadku było tak:
1) kontakt ze sprzedawcą
2) sprzedawca poirytowany, rezygnuje z usług danego kuriera
3) firma traci kolejnego klienta i zaczyna się zastanawiać dlaczego
4a) albo firma zwiększa jakość i odbiorcy są bardziej zadowoleni
4b) albo firma dalej zlewa jakość i traci kolejnych klientów, jej zasięg się zmniejsza, aż w końcu jest ciemnej dupie
@xhxhx: Widzę, że nie masz absolutnie bladego pojęcia o czym piszesz. Jako adresat nie masz prawa ubiegać się o jakiekolwiek odszkodowanie, chyba, że nadawca zrzeknie się prawa do roszczenia odszkodowania, to nadawca jest odpowiedzialny za paczkę do momentu jej dostarczenia (zwłaszcza w przypadku sprzedaży na odległość).
W takiej sytuacji sprzedawca po prostu złoży reklamację w InPoście (@husky83 spisałeś protokół szkody?), jeżeli udowodnią kurierowi, że sfałszował podpis i faktycznie zostawił paczkę na
@Slonx: od razu do Hagi albo Helsinek bym proponował się zgłosić z tym obrusem. Takie rzeczy załatwia się w prosty sposób, zakłada spór na allegro, jeśli sprzedawca nie ustosunkuje się w ciągu 14 dni to blokada konta dopóki tematu nie rozwiążą i tyle.
@husky83: w polsce jak w lesie. Ludzie będą narzekać na kurierów, kurierzy na ludzi. I tak w nieskończoność. Zamiast firmy kurierskie ogarnąć dupę i nie wyciskać z ludzi 200% to dają im po 100 paczek na region i weź to #!$%@? rozwieź przez cały dzień xD To #!$%@?ą kuriera, zatrudnią następnego i karuzela #!$%@? się toczy dalej
spisałeś protokół szkody?


@Thn: Nie, kuriera widziałem tylko na nagraniu. Nie miałem do niego żadnych namiarów.

wybrałeś jako formę wysyłki przesyłkę kurierską czy Allegro InPost kurier?


@Thn: "Paczka pocztowa priorytetowa". Gdybym wiedział że to będzie inpost to wziąłbym kuriera, ale byłem pewien że to będzie Poczta Polska, więc gdyby mnie nie było to awizo i tyle.

w polsce jak w lesie. Ludzie będą narzekać na kurierów, kurierzy na ludzi. I
@Thn: "Paczka pocztowa priorytetowa". Gdybym wiedział że to będzie inpost to wziąłbym kuriera, ale byłem pewien że to będzie Poczta Polska, więc gdyby mnie nie było to awizo i tyle.


@husky83: To lepiej dla sprzedającego, do reklamacji do przewoźnika dołączy fakturę na droższy produkt i wyjdzie nawet na plus.
@husky83 wyślij mu film niech załatwia z kurierem. Ja nie widzę, żeby miały by być problemy. Reklamacje można składać po dostarczeniu. Nie wszyscy to oszuści.
Z czym masz problem, idź do inpostu i powiedz, że nie dostarczyli Ci przesyłki, a Twój podpis jest w systemie. Oni to załatwiają dość szybko. Kiedyś kurier odeslal moja bardzo ważna paczkę do bazy w innym mieście, bo umówiliśmy się na odbiór o 15 a przyjechał o 14. Pojechałem później do inpostu na skargę i jeszcze w ten sam dzień kurier po nią pojechał swoim prywatnym samochodem
@husky83: Miałem taką samą sytuację. Zamówiłem spinki na prezent, które coś długo nie przychodziły. Skontaktowałem się ze sprzedawcą, on chyba złożył skargę u kuriera. Okazało się, że wrzucił gdzieś paczkę za bramę i podrobił nasz podpis. Paczki ni widu ni słychu. Musiał do nas przyjechać i oddać kasę za przedmiot.

Po jakimś czasie znalazłem na podwórku szczątki jakiejś koperty a po przeszukaniu podwórka i same spinki. Pies miał zabawę. ( ͡