Wpis z mikrobloga

#allegro #inpost #kiciochpyta
Powiedzcie mi jak to jest z reklamacją transportu w Inpoście. Tzn. sprzedałem przedmiot na allegro i w czasie transportu uległ uszkodzeniu (są ewidentne ślady na kopercie). Kto zgłasza reklamacje? Odbiorca paczki, czy ja. Czy w ogóle ponoszę jaką odpowiedzialność? Ja zadbałem o solidne pakowanie ale to przewoźnik uszkodził przedmiot. Kto w takie sytuacji za to odpowiada?
  • 8
@gasu_kurobikari: formularz reklamacyjny w inposcie to jest dramat. zamiast podac nr paczki + opis to chcą milion informacji, kto, co, kiedy, komu... przecież te dane oni mają i powinny z automatu się wyświetlac po podaniu nr listu.
@widmo82: podejrzewam, że celowo to zostało tak zorganizowane; gdyby te dane szły z automatu i gdyby procedura reklamacyjna w inpoście była prostsza, to by było więcej reklamacyj (a przy okazji jak ktoś się pomyli albo czegoś nie wypełni, to można reklamację odrzucić). A jakby było więcej reklamacyj, to mogłoby się okazać, że nie 99,6% paczek dociera bez uszkodzeń, tylko na przykład mniej.
@syzrK oczywiście że to celowe działanie. Mało kto wie, ale można reklamować nawet jak przesyłka zbyt długo leży w paczkomacie. Widziałem że mija prawie 2 doby robocze i interweniowałem na infolinii i nawet jak w ciągu kilku godzin opróżniane były skrytki to później dostawałem połowę zwrotu nawet jak w terminie była doręczona. od włożeniu mimo że zostanie doręczona w terminie.