Wpis z mikrobloga

Galeria obrazków z rozbiórki Modelu 3, 63 zdjęcia: https://imgur.com/a/WqbrnR2

Z artykułu http://www.motortrend.com/news/tesla-model-3-teardown-deconstructed-3/

Zawiera m.in. odpowiedź Tesli na zarzut, że nadwozie jest za ciężkie i skomplikowane:

Statement on body weight/complexity

“The U.S. government found Model S and Model X to have the lowest probability of injury of any cars it had ever tested, and Model 3 was designed with the same commitment to safety. While there’s always room for refinement of cost and mass, which we are already improving, electric cars have unique safety requirements to prevent intrusion into the battery, and Model 3 was also designed to meet the latest small overlap front crash requirements that other reference vehicles may not have. We stand behind our physical crash testing and our computer simulations of it, which have been remarkably accurate, and the safety that they demonstrate. The safety of our customers is more important than any other metric.”


Krótko - blah, blah, nie projektujemy pod testy zderzeniowe, czy koszta tylko pod bezpieczeństwo (czyli może jest za dużo ale lepiej tak niż gdyby miało być za mało)...

Ten (i inne zarzuty) "przerobił" Florydziak w swoim stylu (gloom & doom) na podstawie wcześniejszego video, dla tych co lubią poczytać po polsku:
http://florydziak.com/blogger/2018/04/model-3-ciag-dalszy.html

Najprawdopodobniej w cyklu produkcyjnym odchudzą z czasem tu i tam jak już będą pewni, że można - tak samo było z Modelem S (ale nie ma to tak wielkiego znaczenia dla ogólnego zasięgu jak niektórzy sądzą, bardziej zauważalne jest dla przyśpieszenia od "0" ):

(Elon Musk) Well, the puzzle [ph] on weight versus range is not super strong. There is an improvement but it’s not a huge improvement. The Model S has gotten steadily lighter over time. It’s really like, you know, it’s quarter a pound here, half pound there, but the Model S in production today is at least a few hundred pounds less than that in the start of production. And we’ll continue to see improvements over time.


https://electrek.co/2014/08/01/tesla-dropped-hundreds-of-pounds-off-the-model-s-since-launch-new-models-speed-to-0-60-in-just-3-7-seconds-5-seconds-faster/

anon-anon - Galeria obrazków z rozbiórki Modelu 3, 63 zdjęcia: https://imgur.com/a/Wq...

źródło: comment_Eosmtb79iVVckj79UJH8iVC0Kuc8ohkJ.jpg

Pobierz
  • 9
@nicniezgrublem: Jak by to powiedzieć, bez wdepnięcia w naruszenie NDA... Powiedzmy, że oryginalnie miało to inaczej wyglądać, ale Tesla zawsze weryfikuje swoje pomysły z potencjalnymi wykonawcami i organizuje dużo spotkań roboczych, gdzie każdy może zgłaszać swoje uwagi nawet do konstrukcji produktu.
Sorry, że nie mogę się rozpisać. Mogłem się powstrzymać od wyskakiwania z pierwszym wpisem, bo budowę packa do M3 znam od samego początku i wiedziałem, jak jest całość produkowana. No
Zapytam kogoś kto wie dlaczego tak a nie inaczej bo projektował. Czy tu "Munro" a)pierd#li bo gówno wie b) ma rację:

One curious choice: forming the protected top half of the pack in metal instead of lighter, cheaper fireproof plastic.


Lub chociaż taka niezwiązana NDA opinia ;) - czy można by było odchudzić o parę kilogramów obudowę akumulatora używając na wierzch (pod kabiną pasażerską) jakiś plastykowych materiałów/tworzywa czy lepiej zostać przy metalu?
anon-anon - Zapytam kogoś kto wie dlaczego tak a nie inaczej bo projektował. Czy tu "...
@anon-anon: Moja firma nie bierze udziału w projektowaniu produktu. My budujemy fabryki do ich masowej produkcji (ja osobiście zajmuję się ogniwami).
Znając nieco konstrukcję packa do 3ki myślę, że zysk z kilku kilo mniej w przypadku obudowy byłby niewspółmierny do dodatkowej sztywności całej konstrukcji (a za nią reszty auta - trzeba pamiętać, że AWD tuż tuż). Do tego temat zabezpieczenia kabiny na wypadek czegoś drastycznego w wykonaniu baterii zdecydowanie przemawia na