Wpis z mikrobloga

Taktyczny jastrząb bo sam się z tym zamiarem właśnie noszę namawiany przez kolegę. Moja pierwsza obawa po latach - kurde a co gdybym spad i umar :F Ale się okazuje że są niesamowite ratunkowe spadochrony i to jeśli dobrze widzę niektórzy mają nawet po dwa (?)
Saeglopur - Taktyczny jastrząb bo sam się z tym zamiarem właśnie noszę namawiany prze...
@WujekRoman: Pytanie czy chcesz latać swobodnie (PG) czy z napędem (PPG). Najlepiej wybrać się na lot tandemowy żeby zobaczyć czy Ci się to podoba. Jeśli chodzi o sam kurs to żeby zdobyć uprawnienia (świadectwo kwalifikacji pilota) to musisz zrobić tzw. I etap (składa się z teoretycznych wykładów, 20 niskich lotów, które uczą m.in lądowania, startu, zakrętów itd) po tym jest II etap (10 lotów wysokich) i później masz egzamin na ŚKP.
@m4tus: Elegancko :) Całość to koszt rzędu 6-10k? Jest sens kupować dość szybko własny zestaw? Mi i OPowi chodzi o PG. Myślę żeby podczas wyjazdów na narty albo w ciekawe tereny móc właśnie też polatać - żeby coś takiego praktykować już trzeba mieć sporo treningów, jak wygląda zdobywanie praktyki? Na lotniskach pod okiem?
@Saeglopur: Sam dopiero zaczynam więc mogę podzielić się wiedzą jaką zdobyłem po rozmowach z innymi paralotniarzami/intruktorem czy z forum paralotniowego. Dwa pierwsze etapy to koszty rzędu 2500 zł max, później jeśli chodzi o sprzęt to kwestia już indywidualna. Masz różne klasy bezpieczeństwa dla różnych skrzydeł, podczas kursu najczęściej kursanci latają na skrzydłach Nemo polskiego producenta Dudka - tutaj to skrzydło jest bardzo bezpieczne, wybacza mnóstwo błędów (jego klasa to EN-A), znam
@JanSkrzetuski: raczej nie ma co porównywać motoparalotni do paralotni, bo to jak z motorówka a żaglówka, niby jedno i drugie pływa po wodzie, ale napędzanie odbywa się na całkowicie innych zasadach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

latanie z silnikiem wydaje się być dużo mniej stresujące, latasz sobie rano albo wieczorem kiedy jest spokojnie w powietrzu i nie ma turbulencji. Nie przejmujesz się ze wtopisz lot albo gdzieś nie
@JanSkrzetuski: PPG jeszcze nie robiłem, ale o finansach i podstawach mogę coś napisać. Co do kursu, to jest trochę tak jak z prawem jazdy na ciężarówkę i zwykły samochód osobowy. Znasz kogoś ko ma uprawnienia C, a nie ma B? Raczej wszyscy robią kurs latania swobodnego PG (~2500zł), a później doszkalający z napędem PPG (~1300zł). Zrobienie samego PPG wyjdzie prawie tak samo, więc według mnie nie ma sensu. Niektóre szkoły dzielą
@rebul4: Co to tego hardcore'u w powietrzu to jednak bym nie przesadzał. Nie ma co kolegi straszyć. Wszystko jest kwestią doboru warunków odpowiednich do doświadczenia. W kwestii jego zdobywania dobrze napisał @m4tus. Ważne aby znaleźć w okolicy grupę bardziej doświadczonych, miejscowych pilotów którzy pokierują rozwojem młodego pilota, a gdy będzie trzeba, po prostu zabronią mu latać ;).
@Saeglopur: Idź, na kurs, nie przejmuj sie na razie sprzętem. Jeśli Ci