Wpis z mikrobloga

UE powinna zakazać produkcji i sprzedaży samochodów z manualną skrzynią biegów, może z wyłączeniem samochodów sportowych/usportowionych (Type R, Cupra itd.). To jakiś absurd żeby w XXI w. stosować tak przestarzałą i niebezpieczną technologię jak manualna przekładnia. Tak jak zaprzestano produkcji samochodów bez ABS, czy innych, oczywistych dzisiaj technologii, tak obecnie każdy samochód powinien posiadać automatyczną skrzynię biegów.

Oczywiście januszowe opinie w rodzaju ,,wole mieć kontrolę", ,,automat się psuje", ,,automat więcej pali", ,,lubię zmieniać biegi" powinny zostać wyśmiane i zignorowane.

#motoryzacja #samochody #oswiadczenie #niepopularnaopinia
  • 68
@laminio: A no i ciekawi mnie jeszcze jaka kontrola nad autem niby jest lepsza bo moje dsg w 0.5 sec robi kickdown jak potrzeba i nie sadze zeby gosc szybciej to zrobil reka niz automat a jak cos to przeciez sa manetki jak sobie je wezmiesz.
@wjtk123: dokladnie jedziesz potrzebujesz mocy wciskasz pedal leci zmiana biegu i elo nawet kierownicy nie puszczasz zwlaszcza sie przydaje jak ktos sie ci sie w wali na pas i musisz szybko myknac na drugi.
@wjtk123 Jak ktoś nie trzyma rąk na kierownicy podczas jazdy z manualną skrzynią, to nie będzie ich trzymać także jadąc automatem - to raz.

Dwa - biegi w skrzyni manualnej zmienia się w określonych momentach tj. przed rozpoczęciem manewru a nie w jego trakcie. Rozwiązuje to problem rąk na kierownicy.

Trzy - skrzynie automatyczne są droższe w zakupie i utrzymaniu (nie każdemu chce się dokładać kilka tysięcy za automat, zwłaszcza jeśli trzeba
zgaśnięcie silnika w kluczowym momencie to dosyć poważny problem, nie sądzisz?


@wjtk123: Ale w dalszym ciągu takie coś zdarzy się wyłącznie marnemu kierowcy, który mając takie problemu z obsługą pojazdu nie powinien nim kierować wcale.

Zresztą, czy np. najnowsze DSG już nie wymagają kosztownego remontu mechatroniki i sprzęgieł co 100000km? Raczej dalej wymagają. Wiadomo, póki samochód jest na gwarancji to co za problem, ale co po 10 latach? 15?
@jeloo: Nie będzie trzymał, bo takie ma przyzwyczajenia. Nowi kierowcy już będą. Automaty nie będą droższe jeżeli będą standardem, dzisiaj traktuje się ja jako ,,luksus" i cenniki są przez to zawyżane.
@laminio: No raczej zdecydowana większość ludzi w Polsce :P Sam mam 15 letni samochód i robię nim około 20 tysięcy km rocznie i pewnie, że fajnie byłoby mieć automata w korku, ale cóż, trafił się z manualem to mam z manualem.

@wjtk123: Ja to rozumiem, przecież do dziś jeżdżą 30 letnie mercedesy z automatami i też nie mają zamiaru się poddać. Ale DSG rzeszwagena czy aisiny z volvo z przed
@wjtk123 Automaty będą droższe i bardziej awaryjne zawsze, bo skrzynia manualna to kilka zębatek z synchronizatorami w kąpieli olejowej.

Automat to skomplikowany uklad - sprzęgła odśrodkowe lub kilka sprzęgieł, masa przekładni, sterowników elektronicznych/hydraulicznych/mechanicznych. To nigdy nie będzie tańsze.
Droższe i awaryjne, ale w trzydziestoletnich gruchotach, a nie w nowych samochodach

@wjtk123: Ja nie piszę że skrzynie automatyczne są awaryjne, tylko że podnoszą koszty eksploatacji. Przeważnie wzrasta spalanie ws. manuala (hydrokinetyki) albo wymagają drogiego serwisu przy określonych przebiegach. Ryzyko awarii jest także większe (mechatronika, konwerter itp - części, których nie ma w manualach).

Automat w stosunku do manuala to luksus, który po prostu więcej kosztuje. Jest mnóstwo innych ważniejszych kwestii
@wjtk123 No dobra, ale nie wszystkie nawet nowe skrzynie automatyczne są takie szybkie. U ojca w nowym volvo v70 automat musi chwile pomyśleć zanim zredukuje i przyspieszy, ja w starszym v50 w manualu redukcję zrobię dwa razy szybciej i zaraz lece. Nie kazdy ma dsg, ktore jest pod względem zmiany biegow szybkie. Zalezy co kto woli, bo o ile podoba mi sie jazda automatem, to w manualu czuje sie pewniej, bo wiem