Wpis z mikrobloga

Zastanawiałeś się kiedyś jaki dobry hosting wybrać? Omijaj OVH z daleka.
Wyleję tutaj swój żal może to kogoś uratuję przed złą decyzją.

OVH jakiś rok temu zaliczył niezła awarię o której głośno było w całej polsce.
https://www.spidersweb.pl/2017/11/ovh-nie-dziala-awaria.html

Jednak w ovh jest sporo więcej mniejszych incydentów. I tak kilka razy w miesiącu klienci ovh mają przerwy w działaniu tych usług.

Obecnie jest sobota i awaria cluster021 cluster023 czyli leżą hostingi od 2h a od pół godziny w statusie awarii jest napisane że problem rozwiązany ale strony nadal nie działają.

Mam kilku klientów korzystających z ich usług i "zepsute ovh" jest standardem.

Jako przykład firma w której tych usług jest sporo:
-Hosting stron www - Hosting Performance 1
-Kilkanaście domen.
-Kilkadziesiąt skrzynek mailowych w ramach usługi MX Plan
-Kilka skrzynek pocztowych Hosted Exchange

Średnio miesięcznie zdarza się około 5 przerw przekraczających 2 godziny w działaniu któreś z tych usług, oraz wiele mniejszych gdzie np. nie idzie wysłać żadnego maila przez pół godziny.

Pomoc techniczna - takie coś w ovh nie istnieje można zadzwonić na infolinie, dodać zgłoszenie w formularzu ale nic z takim zgłoszeniem się nie dzieje. Odnoszę wrażenie że w tej firmie nie ma ani jednego technika w polsce. Jedynie ciecie, które siedzą na telefonie i przekażą takie zgłoszenie do francji(jeśli uznają że mogą zgłosić). Gdzie admini z francjii mają poprostu #!$%@? na te zgłoszenia.

Dzwoniąc na infolinie dowiedzieć się możemy tylko, że ciągłość usług możemy sobie sprawdzić na stronie http://travaux.ovh.net/ - każdy klient ovh zna ten adres na pamięć, zobaczcie sobie ile dziennie mają "incydentów".
Drugą rzeczą którą usłyszymy na infolinii to prośba o złożenie zgłoszenia przez formularz.
Odpowiedzi na zgłoszenia przez taki formularz nie otrzymałem nigdy tego samego dnia, a często odpowiadają po 2 dniach automatyczną wiadomością. Nigdy nie rozwiązałem problemu tą drogą.

I wyobraźcie sobie sytuacje gdzie klient płaci ponad 1500zł netto za hosting i maile i kilka razy w miesiącu coś nie działa a jedyne co można zrobić to poczekać aż naprawią.

Jeszcze taki przykład z przed dwóch tygodni.
Za skrzynki exchange płaci się jakieś 120zł/netto rocznie. Minął rok skrzynki automatycznie się odnawiają i robią dziwny "debet" na koncie które nigdy nie było aktywowane, wystawiona zostaje od razu faktura Vat a nie proforma.
Pech chciał że odnowiły się na miesiąc, fakturę została opłacona. Przez infolinie zostało wykonane zgłoszenie o to aby usługa przedłużała się o rok. Ustalone zostało że w przyszłym miesiącu będzie już wszystko tak jak powinno. Co się stało w przyszłym miesiącu? ponownie faktura za miesiąc, ponowny telefon na infolinie Pani "widzi" że zostało zgłoszone i faktycznie powinno być wystawione na rok. Tym razem poprosiłem o zmianę tej faktury na roczną lub wykonanie jakieś korekty. Minął dokładnie tydzień kiedy zadzwoniłem zapytać jak wygląda sprawa Pani z działu faktur powiedziała że dzisiaj dostaną odpowiedź. I tego samego dnia wysłali odpowiedź, że nic nie ustalili i prośba o opłacenie tej faktury za miesiąc żeby przypadkiem usługa nie została wyłączona.

Nie polecam usług od OVH.

#hosting #zalesie #ovh
  • 8
@Ogur_: a tam #!$%@?, że ovh ma awarię.
Tak jakby nie był największym dostawcą usług hostingowych w europie, przez co jemu się żadne wtopy nie należą.

Pomoc techniczna - takie coś w ovh nie istnieje można zadzwonić na infolinie, dodać zgłoszenie w formularzu ale nic z takim zgłoszeniem się nie dzieje. Odnoszę wrażenie że w tej firmie nie ma ani jednego technika w polsce. Jedynie ciecie, które siedzą na telefonie i przekażą takie zgłoszenie do francji(jeśli uznają że mogą zgłosić). Gdzie admini z francjii mają poprostu #!$%@? na te zgłoszenia.


@Ogur_: ovh jest w polsce w wrocławiu
@tt_2: No jest w Polsce i co z tego? mają niby nawet w warszawie jakiś datacenter, ale ludzi którzy mogą sprawdzić co jest #!$%@? nie ma.
Tylko telefonistki które sprawdzają wspomnianą prze zemnie wcześniej listę i powiedzą że jest awaria lub jej nie ma. Odpowiedzi na pytania o konfiguracje serwerów czy innych trudniejszych zagadnień nie otrzymasz od ovh. Albo jak zmienią coś na serwerach i nagle skrypt przestaje działać nikt nic