Wpis z mikrobloga

Ruski pracują nad przeniesieniem Fallouta 2 do silnika Gamebryo (wersji z Fallout: New Vegas): https://www.youtube.com/channel/UCZy9bSz4x3gbvcDGw-KkqMA/videos
https://www.moddb.com/mods/twoc

News może niezbyt interesujący, ale z drugiej strony nawet na tych amatorskich przeróbkach widać o ile bardziej klimatyczne były lokacje w F1 i F2. Projekt raczej nie ma szans na ukończenie (już przy F1 miałbym wątpliwości, a co mowa o F2), poza tym graficznie wcale nie wygląda lepiej niż oryginał (gamebryo jest szpetne, zamiast iść w Unreal coby móc się później pochwalić swoim dziełem w CV, poszli po linii najmniejszego oporu), ale fani Fallouta i tak pewnie by zagrali chociaż przez chwilę.

Za dzieciaka wyobrażałem sobie jak fajnie grałoby się w Fallouta w FPP, ale dziś wiem, że wcale nie lepiej. Jednak nie ma niczego lepszego jak wyobraźnia, poza tym w FPP nie ma możliwości zaimplementowania ciekawej taktycznie walki (no chyba, że z żywymi przeciwnikami, a i to nie zawsze). Cóż, na całe szczęście wciąż są studia indie, które cenią sobie inteligentnych graczy.

Swoją drogą, gdyby Bethesda nie była tak beznadziejną firmą to pozwoliłaby na stworzenie prawdziwego Fallouta (dając wolną rękę np. Obsidianowi) czy chociaż czegoś w stylu Fallout Tactics, a tak możemy liczyć jedynie na mody do Obliviona/Skyrima.

#gry #crpg #fallout #bethesdasucks
Bethesda_sucks - Ruski pracują nad przeniesieniem Fallouta 2 do silnika Gamebryo (wer...
  • 19
gamebryo jest szpetne, zamiast iść w Unreal coby móc się później pochwalić swoim dziełem w CV, poszli po linii najmniejszego oporu

@Bethesda_sucks:
Muszą robić na silniku Fallouta, bo wtedy to jest mod - jakby zrobili na Unrealu to zaraz poszedłby C&D albo pozew. Zatem do wyboru jest NV (który wygląda słabo, ale ma rozbudowaną mechanikę RPG), albo lepiej wyglądający F4, ale za to okrojony z perków, traitów, itp.
News może niezbyt interesujący, ale z drugiej strony nawet na tych amatorskich przeróbkach widać o ile bardziej klimatyczne były lokacje w F1 i F2


@Bethesda_sucks: Jeżeli te lokacje przeniesiemy 1:1 do świata 3d to juz nie są one tak klimatyczne a nawet można powiedzieć że są słabe. To co sprawdzało się w rzucie izometrycznym niekoniecznie musi dobrze wyglądać na silniku 3d i nawet silnik od crytek, id czy unreal tego nie
Widać to już przy próbach przeniesienia Fallouta 1 do 3d. Lokacje takie są puste, sterylne, nieprzemyślane i wydają się być kompletnie nie użytkowe.


@tylkoczytam: Większość lokacji w grach Bethesdy tak właśnie wygląda, wszystko jest na zasadzie "kopiuj/wklej", jak wejdziesz do jakiegoś budynku to właściwie widziałeś wszystko.

To co sprawdzało się w rzucie izometrycznym niekoniecznie musi dobrze wyglądać na silniku 3d i nawet silnik od crytek, id czy unreal tego nie zmieni.
Bethesda_sucks - > Widać to już przy próbach przeniesienia Fallouta 1 do 3d. Lokacje ...
@Lisaros: imo prawda jest taka, że goście choćby nie wiem jak się starali ( o ile nie mają sztabu utalentowanych grafików ) to zawsze będzie to brzydkie 3d, a jakby wzieli mappera i assety z f2, to grafika już nie potrzebują tylko zacięcia, fantazji i mogą coś ciekawego zrobić. Także też uważam, że troche para w gwizdek, pewnie na mutantówniewpuszczamy znaleźliby ciekawsze projekty gdzie mogliby przy czymś pomóc, ale niech se
@Bethesda_sucks:

Jak najbardziej mógłby zmienić, ale do tego trzeba mieć odpowiednie zasoby (w ludziach, know-how, technologii, itd.), a nie korzystać z modderskich narzędzi udostępnionych przez Bethesdę


@Neurohaox:

a jakby wzieli mappera i assety z f2, to grafika już nie potrzebują tylko zacięcia,


Tutaj jest całe sedno sprawy. Brakuje im doświadczonego architekta/grafika 3d/ mappera czy kogo tam jeszcze szkolą który podczas przenoszenia gry w 3d wypełni przestrzeń która w rzucie izometrycznym