Wpis z mikrobloga

W ZSRR co prawda nie produkowano nigdy autobusów przegubowych, ale już od 1959 roku w Moskwie powstawał pierwszy radziecki trolejbus przegubowy, SVARZ TS. Sowieccy inżynierowie niestety nie byli w stanie stworzyć samodzielnie takiego cuda, dlatego w 1956 roku zakupiono licencje w RFN od przedsiębiorstwa Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmBH z Ulm. Mimo to, został on w znacznym stopniu zunifikowany z krótkim trolejbusem SVARZ-TBES produkowanym od 1955, więc można go uznać za konstrukcję sowiecką.
SVARZ TS miał 4 osie, 17,75 metra długości, mieścił nawet 224 pasażerów i był wyposażony w 2 silniki o mocy 110 KW mogące teoretycznie rozpędzić przegubowca do 62 km/h. W praktyce w warunkach ciągłego przeładowania pasażerami pojazdy te były bardzo powolne i powodowały korki na ulicach Moskwy.
W latach 1959-1967 powstało 135 sztuk, z których 7 sztuk przekazano w 1970 roku do sieci trolejbusowej w Tibilisi. Pojazdy te zniknęły z ulic Moskwy w 1975 roku. Żaden egzemplarz nie przetrwał do dzisiejszych czasów.
Potem przez blisko 20 lat nie było żadnych rodzimych przegubowców w ojczyźnie proletariatu, następne przegubowe trolejbusy w ZSRR to dopiero ZIU-10 produkowane od 1986.
#komunikacyjneciekawostki #trolejbusy #ciekawostki #zsrr
W.....c - W ZSRR co prawda nie produkowano nigdy autobusów przegubowych, ale już od 1...

źródło: comment_eqQxkEUYTwxSAV0ep93cJKoibtCCXUGV.jpg

Pobierz
  • 3