Aktywne Wpisy
DrFaithless +30
Od 34 minut 30tka na karku. Boże drogi, kiedy to minęło, przecież jak wczoraj pamiętam, gdy na przerwie w gimbazie paliliśmy szlugi za kioskiem i kombinowaliśmy jak tu ogarnąć alko na weekend xd
phaxi +54
nie reguluj monitora
#gamedevdlanormictwa czyli wytłumaczenie jak działają różne mechaniki z gier
Na początek coś prostego. Jak to się dzieje że kółko toczy się po platformie i nie spada?
Symbole graficzne użyte w przykładzie:
zielone kwadraty - Box Collider2D czyli kształt obiektu dzięki któremu można wykrywać kolizje z innymi obiektami
zielone kółka - to samo co wyżej tyle że okrągłe
czerwona linia - linia od transformu koła do transformu obiektu z którym koło się styka. Transform to pozycja i rotacja obiektu w przestrzeni świata gry.
niebieski promień - kierunek w którym są aplikowane siły fizyczne koła
Jak to działa?
Kółko wykrywa obiekt z którym się styka i w zależności od tego jaki collider jest do niego dołączony to siły są aplikowane w tym kierunku. Jeśli wykryty obiekt ma collider w kształcie koła to nasze koło jest pchane w kierunku transformu obiektu.
Jeśli wykryty obiekt jest kwadratem to koło jest pchane w przeciwnym kierunku transformu wykrytego obiektu.
Ale to nie wszystko to co napisałem wyżej wciąż nie powoduje że kółko zacznie się toczyć a jedynie dociska koło do innych obiektów.
Kołu trzeba nadać jeszcze kątowego przyspieszenia czyli zacząć obracać obiekt niewidzialną dźwignią, dokładnie tak samo jakby pedałować monocykl.
#gry #ciekawostki #gamedev
Łap plusa( ͡° ͜ʖ ͡°).