Aktywne Wpisy
czerwonykomuch +312
35 lat kapitalistycznej propagandy tak bardzo poryło mózgi pracowników, że chcą oni - z własnej woli - spędzać w pracy więcej czasu za to samo wynagrodzenie.
Tak, dobrze czytasz. 23,9% obywateli jest zdecydowanie przeciwna skróceniu tygodnia pracy do 4 dni przy zachowaniu tego samego wynagrodzenia. 15% raczej przeciwna. Wśród trzydziestolatków, którzy powinni już przecież coś tam ogarniać i nie nabierać się tak łatwo na kapitalistyczne brednie, 52% woli pracować dłużej za to
Tak, dobrze czytasz. 23,9% obywateli jest zdecydowanie przeciwna skróceniu tygodnia pracy do 4 dni przy zachowaniu tego samego wynagrodzenia. 15% raczej przeciwna. Wśród trzydziestolatków, którzy powinni już przecież coś tam ogarniać i nie nabierać się tak łatwo na kapitalistyczne brednie, 52% woli pracować dłużej za to
olito +30
Kurła, myślałem, że to jakiś chiński SUV a to Rolls Royce za 3 bańki. Koleś se kupił hot doga z czoskowym sosem i sobie je w środku w aucie. Tak trzeba żyć. #motoryzacja #samochody #luksus #bogactwo #rollsroyce
Czyli uwaga: rządzący nie chcą się zgodzić na zmianę, która mają zamiar uszczęśliwiać wszystkich w przyszłym roku xD
Co ciekawe od stycznia znika limit składek na ZUS. Czyli przy umowie o pracę LOT musiałby płacić za pilotów olbrzymi składki do ZUS. Dodatkowo w przypadku umowy o pracę piloci szybko wpadaliby w 32% stawkę PIT (żenująco niski próg 82 tys złotych, nie waloryzowany od 10 lat), czyli chcąc zapewnić im taką samą pensję netto, LOT szybko by się wykrwawił.
Do czego zmierzam: rząd zdaje sobie sprawę, że przez wysokie koszty pracy jego spółka nie poradziłaby sobie na rynku, więc stosuje w niej umowy b2b. Co robi w takiej sytuacji rząd? Obniża koszty pracy na umowie o pracę? Nie, rząd je jeszcze zwiększa (likwidacja limitu składek ZUS) i chce zlikwidować możliwość zawierania umów b2b xD Szkoda, że nie chce zacząć zmiany od swoich spółek. A to wszystko przy oklaskach gawędzi, bo bogatym dowalą.
#lotnictwo #lot #ekonomia #finanse #gospodarka
@nojednaknie: Raczej po prostu arogancki prezes ma taki zwyczaj. I tak - w momencie kiedy te umowy zostaną zniesione - będzie musiał się jakoś do tego dostosować.
LOT faktycznie stał się rentowny, ale to głównie dlatego że operuje już w sposób bardzo podobny do tanich linii
@Ratelmidozer: Punkt widzenia zawsze nieco zależy od punktu siedzenia. A Pinky ma jednak już teraz nieco inny punkt siedzenia i inną perspektywę - na zastąpienie Mózga.
Już dostał trochę po łapach, skoro się zadeklarował że "część przyjmie spowrotem" (na razie część). ;-)
Kibicuję LOT-owi, ale ewidentnie lecą na oszczędzaniu gdzie się da i wykorzystują świetną koniunkturę na rynku. Obawiam się jednak, że wpadną w problemy finansowe przy jakimkolwiek spowolnieniu gospodarczym i/lub znaczącym wzroście ceny ropy. Azjatyckie
@nojednaknie: to jeszcze nie jest pewne. Prezydent dał ustawę do TK w kwietniu, a ten jeszcze nie odpowiedział. Podejrzewam że to nie wejdzie od 1 stycznia.
"82 tys. brutto"
"bogaci"
Pick one.
Więc wygląda że wielkie wyprowadzenie LOTu na prostą to zasługa niskich kosztów (dolar i ropa) a magiczne sztuczki
@krzych0: Też nie bardzo wierzę w te jego "sukcesy". Im więcej czytam o tym chamie, tym bardziej mam wrażenie że to zakuta pała zafiksowana na sobie. Taki "polski przedsiębiorca", któremu psim swędem udało się wejść w większy biznes. Nawyki, argoancja i chamstwo na tym samym poziomie.
Fakt