Wpis z mikrobloga

#linux #webdev #programowanie #evernote #onenote Mircy, potrzebuje pomocy w doborze jakiegoś softu do organizacji notatek / tworzenia bazy wiedzy.
Do tej pory miałem totalny rozpierdziel (ileś tam plików w róznych folderach) i zacząłem od niedawna przesiadać się na evernote, fajny chociaż trochę biedny program, niestety nixnote czyli jego klient pod linuxa jest mocno kulawy. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia / pomysły na organizowanie swoich własnych notatek / baz wiedzy w jednym miejscu, tak żeby się nie pieprzyć w ileś oddzielnych plików w edytorach tekstu czy markdownach? Jak wy organizujecie swoje notatki?
  • 29
  • Odpowiedz
@moon_bluebird: Jest jeszcze jeden program. Wczoraj go wyniuchałem. Z jednej strony ciekawy - wszystko w jednym, wszystkie typy edycji, wyświetlarka PDFów (OCR mi jednak nie działa) ale interface jak w jakimś programie pisanym w pierwszym Amosie.
https://cylix.io/
Ale za to ma szyfrowanie danych i autoryzację przez Yubi Key! I może się synchronizować między uruchomionymi kopiami (jeszcze nie ogarnąłem).
Trochę mi przypomina Standard Notes. Napaćkane wszystko razem.
  • Odpowiedz
@moon_bluebird: Free jest z definicji. Możesz przez miesiąc testować wszystkie ficzery. Cena sama w sobie też niska. Tylko ten niebieski... brrrr. (Ale skalowanie do 4k ogarnięte, całość siedzi na Qt5).
  • Odpowiedz
@dorai: Notion niestety odpada dla "komercyjnych/zawodowych" zastosowań - polityka prywatności, brak szyfrowania etc. Nawet w wersji płatnej. Fakt, jest mega rozbudowane.
@moon_bluebird: z nowych odkryć:
offline (i trochę też self-hosted): Trilium - fajny kombajn ale przyswojenie wszystkich funkcji nieco trwa.
Cryptee On-line, w pełni szyfrowana baza. Jeszcze w trakcie rozwoju ale następna wersja będzie mieć większość ficzerów.

Od dwóch dni testuję Synology NAS/DSM - wbudowana aplikacja do notatek rządzi. Jak
  • Odpowiedz
@moon_bluebird: 918+

Wszystkie programy wyglądają obiecująco :/ ale zwykle gdzieś robi się zgrzyt albo inny program ma cool funkcję, której ten nie ma.
Jednym z moich testów jest sprawdzenie, czy mogę skopiować (względnie bezstratnie) zawartość jednego do drugiego (albo do np. LO Calca bądź Writera). Drugi to jak działa w różnych przeglądarkach (szczególnie właśnie kopiowanie/wklejanie rzeczy). Nie ma ideału. Jeden gubi formatowanie, inny tabele zamienia na nieedytowalną grafikę i tak dalej.
  • Odpowiedz
@qdt2k: o kurde, nas więcej wart niż mój komputer ( ͡° ͜ʖ ͡°). Potestuję różne rozwiązania do końca roku i zdecyduję się na któryś, podobną sytuację mam z organizerem / projekt trackerem do celów osobistych. Jeszcze raz dzięki za ogrom informacji jaką mi podrzuciłeś! :)
  • Odpowiedz
@moon_bluebird: :/ dużo mniej warty niż mój czas zmarnowany (i pieniądze porozrzucane) na budowanie kolejnych domowych wariantów serwera etc. (Do tego prąd zżerany przez "potężny" desktop chodzący 24/7 też niemało się dokładał).
Przez tydzień wcześniej próbowałem wariant minimum - Odroid UX4 z OMV i dwa dyski na USB3.0 ale co rusz coś się rozpadało w OMV.
Przez kilka dni potestowałem "społeczny" wariant DSM (system od Synology) i stwierdziłem, że to jest
  • Odpowiedz