Wpis z mikrobloga

@Atreyu: full synthetyc z dobrego źródła spełniający normy producenta.

20 letnia astra g 1,6 16v lalem 10W40 zmienilem na 5w50 bo lpg i lubie pokrecic wyzej i silniczek jakis taki teraz zwawszy


@gruby_dinosaur: jeśli odczuwasz olej to jak się przełączy na gaz to chyba płaczesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Atreyu: zalałem Castrol Edge 5W40 FST C3 dexos2 i po 12,5 tys km wygial filtr (czyt. zapchal sie i bocznikowal), zostawil osad i szlam
byla to moja pierwsza i ostatnia przygoda z tym olejem. nawet olej GM nie byl tak slaby xD

teraz "testuje" motul 8100 x-clean 5w40 C3 dexos2 w jednym, a w drugim Valvo syn-power A3

pozniej wejdzie cos z tridentu i elfik
@Atreyu: @gruby_dinosaur: @Lorenzo_von_Matterhorn: @Gadgetztan: @img99x: @ZiumZium: @sorek: @xetrov: @bobson92: @kisieloovy: @slooo: @SpokojnyPan: @Panczenisci: @SpokojnyPan: @n_____S: @bartekkk: @Mirekzkolega: @EtaCarinae: @Sm3rf1k: @WstretnyOwsik: @ameliniowyguzik: @Kingside: @DorodnyTucznik:

stwierdziłem że wszystkich to zainteresuje, bo dokładnie dziś była zrzuta oleju:

Castrol Edge 5W40 FST C3 dexos2

12 000 km na krótkich dystansach, także bardzo wymagające
@Sm3rf1k: i oby dalej jezdzilo, z reszta zdjecie obudowy niewiele da
ja staram sie w miare sensownie ocenic jakosc tego oleju
jezeli zostawia nagar to znaczy ze sie w jakims stopniu zuzyl, a zapchany filtr to potwierdza
przepracowany olej nie bedzie skutecznie chronil silnika - znalezione opilki w filtrze (6-10 fragmentow)
ponadto pisalem ze olej pracuje w bardzo ciezkich warunkach

podobnie bede porownywal motula i valvo, ale zleje dopiero za rok
@Sm3rf1k: jak olej zlapie temperature robocza to mozna silnik pilowac, a sadzac po przebiegu furmanka robi duzo tras, co jest bez porownania z jazda miejska
ja mowie o warunkach trudnych dla oleju i silnika, tj. niedogrzanie