Wpis z mikrobloga

@Ratelmidozer: Skąd wy bierzecie ten mit, że w Niemczech nie ma nieograniczonych odcinków? Są jak najbardziej, możesz legalnie jechać nawet 300 km/h jeśli masz ochotę. Tylko, że praktycznie rzadko kiedy można się rozpędzić powyżej 130-150 km/h bo natężenie ruchu jest za duże na takie prędkości, a nikt nie będzie jeździł szybko gdy jest dużo samochodów/złe warunki/słaba widoczność/dużo łuków i wzniesień.
nasze autostrady nie są konstrukcyjnie przystosowane do jazdy z taką prędkością


Większej głupoty dawno nie przeczytałem

A1 z Gdańska do Torunia miała być budowana na 140 km/godzinę, ale kosztowałaby o ile dobrze pamiętam dwa (trzy?) razy tyle więc zrobiono "normalną", ale limitu prędkości nikt nie obniżył bo by się wyborcy wkurzyli.

Proszę o jakieś dane albo nie było tematu.

@zarathos1978:
@nowicjusz_0i0: > Autostrady budowano z myślą o prędkości 130 km/h. Pzez lata przy budowie dróg obowiązywała tzw. prędkość projektowa na poziomie 120 km/h oraz prędkość miarodajna, czyli taka służąca ocenie elementów drogi pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego, na poziomie 130 km/h.
źródło

Odnośnie kosztów zrobienia do 140km/h nic nie znalazłem.
@zbiegok:

Może to nie dotyczy autostrady ale obwodnica w okolicy Pabianic posiada zbyt ostry łuk i tam jest ograniczenie prędkości chyba do 90


No właśnie - w miejscu, gdzie potrzeba jest większe ograniczenie prędkości. A mówimy o miejscach, gdzie ograniczenie prędkości wynosi 140.
@nowicjusz_0i0:

Proszę o jakieś dane albo nie było tematu


Nie dostaniesz takich danych bo to bujda wyssana z palca. Nawet nie ma przepisów określających szerokość pasa dla prędkości projektowej większej niż 120. Prędkość miarodajna zaś pozwala ustawić ograniczenie +20 km/h więcej niż prędkość projektowa.

Szerokość pasa na drodze klasy A ma wynosić 3,75 m zaś na drodze klasy S 3,75 lub 3,5 m. Tak więc maksymalna różnica w szerokości pasów dla