Wpis z mikrobloga

#blender #tworczoscwlasna #grafika3d #grafikakomputerowa #januszeblendera
Ok, to teraz muszę tylko zrobić jakąś ładną łąkę, poświęcić dwa tygodnie na wyrenderowanie i gotowe xD
Co sądzicie o tej pięknej lokomotywie? Nadaje się do czegoś? Bo jakbym chciał to mógłbym dodawać do niej detale jeszcze przez dwa tygodnie, ale mam już dość :V
mxrxq - #blender #tworczoscwlasna #grafika3d #grafikakomputerowa #januszeblendera
Ok...

źródło: comment_CPWWV0MXAMz6lDBXYBtSwYlP66vMS3Tm.jpg

Pobierz
  • 18
@Prism2772: A bo to na normal mapie jest :D
Generalnie szykuję ten model pod animację i wychodzę z założenia że w ruchu takich drobnych detali nie będzie widać.
@mxrxq: Jeśli chodzi o tekstury to jak widzę są mocno "podstawowe" rzekłbym tylko same kolory. Nadaje się to jako hm, makieta ale realizmu tutaj nie ma. Jeśli masz czas, ochotę i umiejętności to wrzuć model do Sbs Paintera. Tylko często wiele osób nie ma wyczucia i psuje model, wrzucając od czapy zabrudzenia, rdze, zacieki itp.
@Surgeon: Tutaj jest dosyć płaskie światło więc może nie widać tego zbyt dobrze, ale blacha ma kilka map. Chciałem żeby wyglądała jak nowa, dlatego nie ma żadnej rdzy ani przesadnych zabrudzeń. Podwozie - zgodzę się, jest zbyt sterylne, pokombinuję z nim trochę. Ale substance paintera nie mam i raczej się na to nie zanosi xD
@Surgeon: Dzięki, ale ja wiem ile błędów robię. Topologia jest miejscami mocno taka sobie, a ja chce się jeszcze nauczyć porządnego hard surface modelingu. A takim już największym marzeniem jest tworzenie ludzi, a to dosyć długa droga. Ale z tym designerem masz rację w sumie, może i warto się zainteresować tym na boku, ludzie fajne rzeczy w nim wykręcają.
@LRF1000W: ano są, brakuje też dwustu naklejek i dziesięciu miliardów klameczek, uchwycików i innych odstających dzyndzli. Wycieraczki na pewno dodam, bo ich brak się dosyć mocno rzuca w oczy.
@mxrxq: Na pierwszy rzut oka to nawet nieźle wyszło, ale po porównaniu do rzeczywistej maszyny widać dość sporo niedociągnięć w proporcjach poszczególnych elementów:
- okna przednie mają inne kształty
- barierki u Ciebie są za grube
- reflektory potrzebują warstwy refleksyjnej w środku
- okolice wydechu też w oryginale sa nieco mniejsze i bardziej kancate

Zdaje sobie sprawę, że istnieje ogrom modyfikacji, a ja się czepiam niemiłosiernie :D

Proponuję jeszcze poświęcić
St_Atheist - @mxrxq: Na pierwszy rzut oka to nawet nieźle wyszło, ale po porównaniu d...

źródło: comment_0fNfjp22hzCnqEAPJr7jcibLLSNPmVyA.jpg

Pobierz
@St_Atheist: Dzięki wielkie za rzeczowe wytknięcie niedociągnięć.
Te szyby robiłem na podstawie rysunku technicznego, faktycznie są trochę nie teges :D
Barierki to ja nie wiem jak teraz poprawię, ale spróbuję coś podziałać. Postarzać jej nie będę na pewno, bo powstała z myślą o animacji osadzonej w czasach dawno minionych :D
Światło jest studyjne bo chciałem tylko pokazać model, gotowe "dzieło" na pewno nie będzie tak wyglądać :D