Wpis z mikrobloga

Hej.

Interesuje się bardzo programistą i bardzo bym chciał jakoś związać się z tym zawodem. Niestety z pewnych przyczyn nigdy nie mogłem się w tym rozwijać ( ͡° ʖ̯ ͡°) więc mam zerowe doświadczenie, a chciałbym się czegoś nauczyć i móc w przyszłości jakoś w tym działać. Jestem trochę samoukiem, ale i tak czuję że sam się nie nauczę tyle ile powinienem i jak powinienem, a także że brak mentora będzie działał na moją niekorzyść przy nauce + nie wiedziałbym zbytnio jak się rozwijać. Mam więc do was pytanie Mireczki. Jak się uczyć, nabrać doświadczenia i w przyszłości sprawić żeby w ogóle mnie ktoś chciał? Studia? Niestety mogę tylko studiować zaocznie. A może kurs? Ale te kursy są w ogóle coś warte?

#programowanie #naukaprogramowania
  • 21
@sokytsinolop to zależy powoduje że nie mogę znaleźć konkretnych odpowiedzi xD czuję się jak na elektrodzie, ale zaryzykowałem pytanie. Najbardziej mi zależy żeby wiedzieć czy te kursy są coś warte, bo myślę o tym
@Garztam: poczytaj pare ksiazek i wal na staz do jakiejkolwiek firmy, poznasz kod, srodowisko nie boj sie zmieniac pracy, zaczynac jako junior, zmieniac jezyk programowania(!). Studia, kursy Ci nic nie dadza jak sam nie wezmiesz sie za robote. Ja robilem za grosze pierwsze projekty jako freelancer, pozniej jako junior i tak sie potoczylo...
@Garztam: zalezy od firmy, staz oznacza najczeciej ze nie potrafisz zbyt wiele wlasnie. Junior to juz swobodne poslugiwanie sie podstawowymi funkcjami, pewna znajomosc dobrych praktyk programowania. Zatem na staz wystarczy pewnosc siebie i dobre sprzedanie sie na rozmowie :-)
@Garztam: Według mnie kursy video są warte. Na udemy znajdziesz nawet takie 30-godzinne za około 40 zł na promocji. Z drugiej strony, na YT jest kupa darmowych tutoriali wysokiej jakości. Jak już będziesz miał jakąś wiedzę, to po prostu zacznij pisać jakąś wymyśloną przez siebie aplikację, potem kolejną i kolejną, a potem taką już wyglancowaną, którą umieścisz w portfolio.