Wpis z mikrobloga

W tych skrzynkach znajdują sie dławiki torowe. Slużą one jako filtry-bez problemu przepuszczają prąd stały do podstacji trakcyjnej. Jednak dla prądu zmiennego tworzą zaporę, co uniemożliwia mu przepłyniecie pomiędzy izolowanymi odcinkami. Prad zmienny wykorzystywany jest w urządzeniach wykrywających zajętość toru (starego typu, nowy typ liczy osie). Kiedy pociąg zewrze zestawami kołowymi szyny, system to wykrywa. Jednak w chwili komutacji (no rozruch ciężkiego pociągu towarowego), może pojawić się pik, który może powodować wygaśniecie sygnału zezwalającego na jazdę i zaswiecenie "stój", co może sprawiać kłopoty dla maszynisty i dyżurnego ruchu
#ciekawostki #kolej
LRF1000W - W tych skrzynkach znajdują sie dławiki torowe. Slużą one jako filtry-bez p...

źródło: comment_NmRDzNRwBt3ZjTIC8hQSwwrE7p8emYZy.jpg

Pobierz
  • 16
@LRF1000W: nie znam się ale filtry? to taka potoczna nazwa chyba, bo filtr składa się z reguły z cewki i kondensatora, a tu powinien być jakiś mostek lub diody wysoko prądowe skoro ma puścić stały z przemiennego, dopytaj się lub zajrzyj do takiej skrzynki, ciekawy jestem
@LRF1000W:

A ja się nieraz zastanawiałem co to jest, ale nie chciało mi się szukać :P
A dzięki Tobie już wiem ;)

Pewnie gdybym dawno temu nie zmienił szkoły (rok chodziłem do Technikum Kolejowego na kierunku automatyka) , to miałbym taką wiedzę w małym palcu. :D
Ale życie inaczej się potoczyło....
Jakoś mi nie szło, może gdybym wybrał inną specjalizację...
Automatykę wybrałem, bo było wolne miejsce, ale jak teraz patrzę wstecz, to myślę że raczej interesowała mnie bardziej budowa mostów i infrastruktury.
A może powinienem na maszynistę pójść... :P
Było, minęło, przeniosłem się na coś całkowicie innego.
Nieważne, skończyłem, papierki były, ale zainteresowanie koleją pozostało ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@LRF1000W

@login___zajety: czujnik zlicza je na początku i końcu danego odstępu i porównuje te liczby (czyli są dwa)