Wpis z mikrobloga

Grafika z miejscami ofiar (czerwony) rannych (zólty) i uratowanych bez obrazen (zielony) pozaru samolotu w Moskwie. Przód samolotu u góry.

Puste miejsca z przodu to z tego co ludzie pisali biznes klasa.
Uratowalo sie kilka osób z tylnych rzedów. Prawdopdobnie wstali z foteli jako pierwsi i przeszli do przodu.
Wbrew zaleceniom zalogi zrobila tak matka z 12 letnim synem z 7 rzedu (po lewej).

Widze na rosyjskim profilu o lotnictwie sa relacje uratowanych pasazerów i zalogi.

W samolot uderzyla blyskawica i zaczela zawodzic lacznosc. Zdecydowano o powrocie.
Ludzie stali w oczekiwaniu na wyjscie i sie zrobil zator. Tym bardziej, ze przjescia sa waskie, a lewe drzwi otwarto dopiero przy pomocy pasazerów. Stewardesa nie dala rady ich otworzyc.
Jeden z mezczyzn gdy wstal z fotela przed soba mial lezacych ludzi z dzieckiem i nie mogl isc.
W pewnym momencie mial sie pojawic czarny dym i ostatni pasazerowie juz musieli wypelzac.
Z zalogi zginal 22 letni steward, który próbowal otworzyc tyle drzwi i do konca pomagac pasazerom. Aczkowliek z tylu nikt prawie nie przezyl, wiec nie wiem skad oni takie szczegoly znaja.

#rosja #lotnictwo #katastrofalotnicza #katastrofa
Pobierz
źródło: comment_XBp4CatR22ZgQ0hQmss38yGYNxCGzh8S.jpg
  • 6
@szurszur: mówisz o Kuzniecowie (A18), ja o Kisielewie (C13) który jak widać nawet nie został ranny. Tak czy inaczej każdy, kto siedział dalej niż dziewiąty rząd i przeżył może mówić o ogromnym szczęściu. Skrzydła które także zajęły się ogniem zaczynają się - jak widać na schemacie - już na wysokości dziewiątego rzędu. Połowa długości kadłubu to mniej więcej rząd dziesiąty-jedenasty.
Pobierz
źródło: comment_8FtFpxVG0ZA8AE4tPPEgb5NqrdwbrNcn.jpg
@potezny_biskup: Ten z 12 rzedu twierdzi, że nawet nie ma oparzeń. Chociaż czuł ogień.
Pewnie podrtucie.
Na koncu wideo jest jednak kobieta z czarna twarza i nienajlepiej się czuje. Iny mężczyzna lezy.
Były tez relacje o wyskakujacych zanim samolot sie zatrzymał, ale to pewnie jakieś błedne tropy jakich pełno przy katastrofach.
@szurszur: Mała szansa, by ktoś zdołał wyskoczyć zanim samolot się zatrzymał - drzwi są wyposażone w mechanizm który skutecznie nie pozwala ich otworzyć póki pojazd się nie zatrzyma, nawet jeżeli elektronika zacznie się chrzanić. No chyba, że w Suchoju jest jakiś oddzielny system przewidziany właśnie na takie przypadki...