Wpis z mikrobloga

Naciąganie paska napędowego w Yamacha XVS 1300.

Instrukcja dostarczona z motocyklem mówi aby nacisnąć w wyznaczonym miejscu od spodu na pasek z siłą 45Nm i sprawdzić, czy ugięcie mieści się w przedziale 5-7mm. Instrukcja serwisowa (mam po angielsku) mówi tak sam, tylko, że zamiast 45Nm jest 4.5 kg (10 lb).

Wziąłem wagę kuchenną i pod nią deseczkę (tak aby 4 nóżki od wagi znalazły się na deseczce). Na wagę w pionie postawiłem 5cm patyczek i tym patyczkiem od spodu naciskałem na pasek napędowy. Przyłożyłem taką siłę do wagi (którą trzymałem w powietrzu rękami) aby wskazywała 4.5 kg. W tym momencie zanotowałem ugięcie paska na 12mm (czyli po za normą).

1. Czy ten sposób pomiaru jest OK nie posiadając specjalistycznego narzędzia?
2. Czy regulować pasek, czy zostawić? Dodam, że motocykl często jeździ przy maksymalnym obciążeniu ponieważ Ojciec waży ponad 130kg i jeździ z Mamą. Czy przy takich wagach nie lepiej zostawić luźniejszy pasek?

Motocykl jest nowy więc pasek przejechał od nowości ok 5 tys km.

#motocykle
  • 6
@pioon: Do ASO mam ponad 100 km i musiałbym jechać w godzinach pracy. Nie uśmiecha mi się tracić pół dnia i brać urlopu skoro samemu naciągnąć to 5 min roboty. Kwestia tylko pomiaru. W przypadku łańcucha zawsze naciągałem do określonego luzu. W przypadku paska jest trochę trudniej, ale nie koniecznie jeżeli patent z wagą się sprawdzi.