Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki i Mirabelki.

Postanowiłem wrzucić trochę merytoryki z zakresu treningu (szczególnie siłowego), żywienia, suplementacji a może i dopingu. Trochę o mnie żeby nie było że jestem randomem z neta, jestem na 3 roku studiów AWF na kierunku trener personalny (tak, jest taki kierunek xD), robiłem kurs instruktora trójboju u Seby Kota, trenuję sam od 6 lat, różne dyscypliny tj. Trójbój siłowy, dwubój olimpijski, kulturystyka, streelifting i streetworkout. Moje wyniki to 225kg w wyciskaniu, 260kg w przysiadzie, 305kg w MC, 85kg w podciąganiu, 100kgx3 w dipach, wszystko przy wadze ok 110kg. Posiadam między innymi rekord w wyciskaniu leżąc na lidze wyciskania w swojej kategorii.

Zamierzam cyklicznie wrzucać krótkie artykuły, zaczynając od totalnych podstaw przechodząc w bardziej zaawansowane techniki i metody. Pod postem zadawajcie pytania, postaram się odpowiedzieć na większość.



Intensywność- jest to ilość oporu zaprezentowanej podczas ruchu, w treningu siłowym przedstawiona przez procent ciężaru maksymalnego (%CM), jest nieodłącznym elementem każdej dyscypliny sportowej. Intensywność supramaksymalna powyżej 100%CM, maksymalna równa 100%CM, submaksymalna <80%->100%CM.

Objętość- ilość wykonanej pracy mechanicznej podczas powtórzenia, serii, jednostki treningowej, mikrocyklu, mezocyklu, makrocyklu. Objętość danego ćwiczenia wykonanego podczas treningu oblicza się CIEŻAR X POWTÓRZENIA X ILOŚĆ SERII

Częstotliwość- liczba sesji treningowych wykonanych w określonej jednostce czasu, zazwyczaj w mikrocyklu

Mikrocykl- najkrótszy cykl treningowy, składa się z kilku jednostek treningowych, zazwyczaj trwa tydzień.

Mezocykl- zorganizowana sekwencja mikrocykli skierowana na określony cel treningowy, mezocykl zazwyczaj składa się z dwóch faz, fazę akumulacji trwającą od 3 do 5 tygodnii oraz fazę roztrenowania trwającą tydzień.