Aktywne Wpisy
sawardega +490
Zdrowia życzę bo najważniejsze. Byście dbali o siebie bo wtedy człowiek jest zadbany. Satysfakcji z tego jaką drogę życiową obierzecie, dobrych decyzji a przede wszystkim byście nie bali się tych decyzji w swoim życiu podejmować. Kiza i Araba w dużych rękawicach i spełnienia innych marzeń.
Życzy
Zadbany Druid
#famemma
Życzy
Zadbany Druid
#famemma
OdcienZieleni +368
Piszę grę w Javie, prosty projekt na parę godzin. Chodzi o popularnego kilka lat temu FlappyBird. Jak powinienem zaimplementować poruszanie się przeszkód i naszego ptaka?
Na razie mam takie pomysły:
1) jeden wątek do obsługi rur, co kilka milisekund zmienia współrzędną X rury i odświeża widok by dać wrażenie przysuwania się rur. Drugi wątek czeka na zdarzenie wciśnięcia klawisza odpowiedzialnego za skok ptaka.
2) wszystko w jednym wątku, w głównej pętli programu porównujemy różnice w czasie systemowym i sprawdzamy ciągle czy klawisz skoku nie został wciśnięty
3) Najgorszy imho, żeby rury nie przesuwały się na końcu w głównej pętli wrzucamy komendę wstrzymania wątku na kilka milisekund, problemem jest że w tym momencie klawisz skoku będzie nieaktywny, jest ot jednak krótki czas więc może być niezauważalne
Która metoda będzie najlepsza? Może odpowiedź jest całkiem inna?
#java #gamedev #programowanie
Obrazek z aktualnym stanem gry dla atencji
Zrób na początku jednym wątkiem i zobacz co wyjdzie
Tu jest ładnie opisane jak wygląda pętla gry:
https://gameprogrammingpatterns.com/game-loop.html
@HeroesIV: https://github.com/dom3lek/FlappyBird2 robiłem przy użyciu LibGDX