@Neurohaox: czy tylko ja mam wrażenie, że ten trailer jest wręcz IDEALNIE schematyczny? Ten narrator cedzący słowa, te dumdumdum w tle, wszystkie urywki, aż się zaśmiałem, jak go obejrzałem :D
@Lisaros: nie wiem, ja mam po prostu tak, że jak widzę isometric to momentalnie tytuł przyciaga uwagę. A gry w trailerze poruszającej temat niewolnictwa dzieci to jeszcze chyba nie widziałem i dam sobie rękę uciąć, że obecnie w żadnym studiu na zachodzie takie coś by nie przeszło, bo poprawność. No i zaskoczył mnie od razu ten napis z akcją rozgrywająca się w Warszawie xD
@Lisaros: trailer sreljer, fakt #!$%@?, ale poszczególne urywki bardzo różnych stylistycznie światów przypomniały mi sanitarium. To jest bardzo dobre skojarzenie.
Może się czepiam, ale zbyt dużo gier, które nie wykorzystuje rzutu izometrycznego jest dziś nazywane grami w rzucie izometrycznym. Rzut izometryczny jest np. w Pillarsach, Tyranny, Tides of Numenera, na siatce bitewnej w Banner Saga czy w perspektywie, w jakiej ukazywany jest świat Underrail.
Wiele gier określanych jako gry w rzucie izometrycznym to tak naprawdę gry w "rzucie trymetrycznym" (trimetric projection), gdzie perspektywa jest nieco zakłócona w ten sposób, by lepiej odwzorować obiekty na mapie. W rzucie izometrycznym musi być równa miara kątów 120 stopni między każdą parą osi, a tego w wielu grach po prostu nie ma, na pewno nie ma
@Silvaren: normalnie może dałbym ci plusa, ale lobbujesz za Beamdogiem na tagu xD
Tim Cain na gdc mówił o tym w ramach ciekawostki a nie dlatego że miał ból dolnej części ciała bo niepoprawnie nazywa się rzutowanie w falloucie, pisałem też kiedyś o tym
Tim Cain na gdc mówił o tym w ramach ciekawostki a nie dlatego że miał ból dolnej części ciała bo niepoprawnie nazywa się rzutowanie w falloucie
@Neurohaox: Wiem, wiem. Też dodałem to w ramach ciekawostki i też kiedyś o tym pisałem :P W każdym razie określanie wszystkich gier 3D z widokiem "z góry" grami izometrycznymi to imho nadużycie.
@Silvaren: ale w tym materiale, jak wspomina o tej pedanterii sam się z tego śmieje. Ma powód do mówienia o tym, gdyż było to bezpośrednio podyktowane wydajnością i w tym kontekście jest rzeczywiście ciekawe. Ale napisanie, że jest problem z terminem "isometric rpg" i argumentowanie, że Tim Cain nawet tak mówił to naprawde spory fikołek.
@Neurohaox: Szczerze mówiąc, czuję na tę grę większy hype niż na „Cyberpunka 2077”. Wszystko to dlatego, że z taką kamerą nacisk powinien być położony na fabule, a przynajmniej taką mam nadzieję. Marzy mi się coś w stylu „Planescape Torment”, z masą tekstu do czytania. (。◕‿‿◕。)
@cyberpunkowy_neuromantyk: ja jeszcze poczekam z tym hypem aż pojawi się jakaś mechanika, czy gameplay, ale: - podoba mi się hasło polski izometryk, ostatni tytuł jaki pamiętam, który budził jakieś podobne skojarzenia to gorky17 - podoba mi się, że jest oparte na cyklu książek s-f polskiego autora - no i jest szansa, że małe nieznane studio to może być coś świeżego, zarówno pod względem mechaniki jak i fabuły Także ja tam chętnie
#crpg #gry
@Neurohaox: Rzut izometryczny = odwzorowanie przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie
TUTAJ PRZYKŁAD
Może się czepiam, ale zbyt dużo gier, które nie wykorzystuje rzutu izometrycznego jest dziś nazywane grami w rzucie izometrycznym. Rzut izometryczny jest np. w Pillarsach, Tyranny, Tides of Numenera, na siatce bitewnej w Banner Saga czy w perspektywie, w jakiej ukazywany jest świat Underrail.
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/021/665/DpQ9YJl.png
Wiele gier określanych jako gry w rzucie izometrycznym to tak naprawdę gry w "rzucie trymetrycznym" (trimetric projection), gdzie perspektywa jest nieco zakłócona w ten sposób, by lepiej odwzorować obiekty na mapie. W rzucie izometrycznym musi być równa miara kątów 120 stopni między każdą parą osi, a tego w wielu grach po prostu nie ma, na pewno nie ma
Tim Cain na gdc mówił o tym w ramach ciekawostki a nie dlatego że miał ból dolnej części ciała bo niepoprawnie nazywa się rzutowanie w falloucie, pisałem też kiedyś o tym
@Neurohaox: Wiem, wiem. Też dodałem to w ramach ciekawostki i też kiedyś o tym pisałem :P W każdym razie określanie wszystkich gier 3D z widokiem "z góry" grami izometrycznymi to imho nadużycie.
- podoba mi się hasło polski izometryk, ostatni tytuł jaki pamiętam, który budził jakieś podobne skojarzenia to gorky17
- podoba mi się, że jest oparte na cyklu książek s-f polskiego autora
- no i jest szansa, że małe nieznane studio to może być coś świeżego, zarówno pod względem mechaniki jak i fabuły
Także ja tam chętnie