Wpis z mikrobloga

@pogop: @osiem8: @panzerschokolade: @Longeritto21: @Mintaa: @RoastieRoast: @chwed: @xetrov:

fragment od 6:03:

Branża transportowa w samym tylko USA zatrudnia ok 3mln osób. Ekstrapolując to na cały świat, to jakieś 70 mln osób! "These jobs are over!".

Typowym argumentem jest to, że związki zawodowe temu zapobiegną, jednakże historia pokazuje, że zawsze było pełno osób, którzy byli pewni, że technologia ich nie zastąpi i te osoby
noisy - @pogop: @osiem8: @panzerschokolade: @Longeritto21: @Mintaa: @RoastieRoast: @c...
Jaka branża ich "przygarnie"? W jakiej potrzebne są takie lub zbliżone kompetencje?

@RoastieRoast: żadna. Kapitalizm jest bezlitosny. Te osoby same będą się musiały przekwalifikować. Dlatego za każdym razem jak jadę taksówką, staram sie rozsiewać informacje jak bardzo zaawansowane są już autonomiczne pojazdy. Często pytam, co planują robić za 5/10 lat, gdy taksówek już nie będzie, bo będzie jeździło same. Tyle mogę zrobić...uświadamiać.
Co się stanie z tymi ludźmi?


@RoastieRoast: a to kierowca tira to jedyny zawód na świecie?

Mogą zawsze pójść do budowlanki gdzie raczej długo jeszcze operatorami maszyn będą ludzie. Jeżeli jakakolwiek praca umysłowa ich przerasta są jeszcze fabryki i magazyny, ktoś te autonomiczne ciężarówki musi za i rozładowywać (a będzie ich pewnie więcej, skoro będą tańsze). Do tego transport specjalistyczny typu ostatnia miła w trudnym terenie której nie opłaca się robotyzować.