Wpis z mikrobloga

Trochę #tworczoscwlasna w ramach #gamedev Informacja może zainteresować ludzi z #virtualreality #wirtualnarzeczywistosc #gry
Udało nam się dzisiaj wystartować z grą na Steama. Stworzyliśmy VR-shooter z rozgrywką polegającą na zestrzeliwaniu lecących do nas obiektów przy pomocy dwóch różnych broni, powerupów i możliwością zmiany miejsca. Gra mocno premiująca refleks i spostrzegawczość słuchową. W zadnym aspekcie nie jest to czasochłonny tytuł - nie zajmie tobie wiele czasu, niemniej rozpoczęcie gry jest naprawdę banalne i całość zasad łapie się przy pierwszym posiedzeniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Platforma jaką jest VR jest bardzo raczkująca, początkowe oczekiwania o ilości sprzedanych urządzeń mocno wymija się z wynikami które branża może osiągnąć do końca roku. Z pewnością pomaga pojawienie się platform mobilnych, choć posiadają swoje ograniczenia(wydajność, po uwolnieniu się z kabli pojawia się kolejna blokada jakim jest niemożność grania w słońcu) to z pewnością przyczynią się do spopularyzowania się technologii.
Nie można pominąć sukcesu kilku tytułów (Beat Saber, VRChat, Pavlov VR czy aktualizacja do No Man's Sky) i budującej się wokół nich społeczności. Pojawiają się nowe pomysły do czego i jak można wykorzystać VR.

Jeśli ktoś nie miał styczności z tą technologią to naprawdę polecam zapoznać się przy możliwej okazji. Sam jak pierwszy raz odpaliłem wprowadzenie do Oculusa to poczułem się jak mały dzieciak który otrzymał upragnioną zabawkę.

Co z naszą grą? Czas pokaże, uznaje to początek naszej podróży i tworzeniu rzeczy wokoło-growych. Za jakiś czas będzie można postawić pytanie "czy warto było?" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Unbeliev - Trochę #tworczoscwlasna w ramach #gamedev Informacja może zainteresować lu...
  • 7
@vg24_pl: Dzięki! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wózek już wystartował, teraz starać przepchać go przez jak największą liczbę stacji ;)
Rynek specyficzny i będziemy pchać się tam gdzie będziemy pasować :D
@Unbeliev: a możesz powiedzieć coś o samym wydawaniu na steam? Np ile roboty jest z samym opakowaniem gry dla nich? Czy są jakieś specyficzne wymogi? Czy trzeba mieć firmę? Czy trzeba być płatnikiem VAT? Czy rozwazales inne platformy (itch?) i czemu padło na steam?
@kajt: Zakładanie konta deweloperskiego trwa dłuższą chwilę, Valve pyta o wiele niuansów (dużo z nich to kwestie skarbowe), w zasadzie wszystko jesteś w stanie sobie sprawdzić poprzez zainicjowanie partnerstwa z nimi https://partner.steamgames.com
Przy rejestracji wymogiem jest uiszczenie opłaty za konto (100 dolarów) oraz build aplikacji musi spełniać wymogi techniczne. Dochodzą wymogi czasowe które blokują natychmiastowe wydanie gry. Wynika to z tego, że Steam ma swoje narzędzia które wrzucają twoją aplikację w