Wpis z mikrobloga

Pakiet do tych F-35 co je Polska chce kupić za 6,5 mld $, podobno Block 4, bo wiecie, rozumiecie kolejne 'blocki' to coś a la - niezwykle uproszczając - update systemów. Jest szansa na dorabianie jakiś śrubek, tak twierdzi sprzedawca.

https://www.janes.com/article/89151/dod-awards-usd1-8-bn-for-further-f-35-upgrades

http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Pages/2019/March%202019/Keeping-the-F-35-Ahead-of-the-Bad-Guys.aspx

Poland has requested to buy thirty-two (32) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) Aircraft and thirty-three (33) Pratt & Whitney F-135 Engines. Also included are Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communications, Computer, and Intelligence/Communications, Navigational, and Identification (C4I/CNI); Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Autonomic Logistics Information System (ALIS); Full Mission Trainer; Weapons Employment Capability, and other Subsystems, Features, and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center; F-35 Performance Based Logistics; software development/integration; aircraft ferry and tanker support; support equipment; tools and test equipment; communications equipment; spares and repair parts; personnel training and training equipment; publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, logistics, and personnel services; and other related elements of logistics and program support. The estimated cost is $6.5 billion.

https://dsca.mil/major-arms-sales/poland-f-35-joint-strike-fighter-aircraft

Lockheed executives said Poland will get planes with the Block 4 package installed. Greg Ulmer, Lockheed’s vice president and general manager for the program, has expressed an interest in having Poland take part in the industrial base for the planes.

Once Polish companies are approved as our supplier partners, they could make parts not only for the Polish aircraft but also for those supplied to other countries, such as the U.S. or Japan,” Ulmer said.

https://www.defensenews.com/global/europe/2019/09/11/poland-cleared-to-buy-f-35-fleet/

#polska #lotnictwo #modernizacjawojskapolskiego #wojsko #wojskopolskie #technologia #ciekawostki
BaronAlvon_PuciPusia - Pakiet do tych F-35 co je Polska chce kupić za 6,5 mld $, podo...

źródło: comment_CVczTcp73qwUcayru8KoP906ghYmNWsV.jpg

Pobierz
However, Poland shouldn’t get its hopes up about becoming a full-on partner with the F-35 Joint Strike Figher program, as the Pentagon has been adamant that the broad industrial #!$%@? program is locked in place

@Baron_Al_von_PuciPusia:

XDDDDDDDDDDDDDD
@Saganis: Otóż nic nowego, w linku pod tym cytowanym tekstem jest podlinkowana sprawa Japonii, która chciała, ale nie dostała.

From a pure program logistics perspective, Japan becoming a partner would not be a problem, and in fact program officials would likely find it easier to deal with the largest foreign buyer of the F-35 as a partner rather than customer overall. The politics, however, quickly get tricky.

Should Japan be allowed
BaronAlvon_PuciPusia - @Saganis: Otóż nic nowego, w linku pod tym cytowanym tekstem j...

źródło: comment_24t0xL9ahvbd6GC7zTjODfIMDWZMXiz9.jpg

Pobierz
via Wykop Mobilny (Android)
@Baron_Al_von_PuciPusia: na cholere Polsce zabaweczki za 25mld złotych? W razie wojny polsza albo się podda albo padnie w ciągu kilku godzin więc po co to? Za te pieniądze można by wybudować jakieś 2500 km autostrad albo wybudować 3 nowoczesne elektrownie atomowe. Oczywiście debile się cieszą i paluja wiplera pod to ale tak naprawdę to są zmarnowane pieniądze wytransferowane do USA. Mam nadzieję że pisuary przegraja wybory i osoby odpowiedzialne staną przed
@muchabzz: rusi i tak maja rakiety ktorymi porozwalaja ten badziew wiec zakup niczego nie zmieni, z ta roznica ze obywatele tego bantustanu beda stratni 25mld zlotych (plus utrzymanie szkolenie malwersacje i "inne" wydatki)
@muchabzz: dokladnie tak jest
jest wersja eksportowa gorsza od amerykanskiej
ten kraj nie potrzebuje amerykanskiego zlomu tylko jednolita unijna armie z obowiazkowym wywaleniem baz usa z niemiec i polszy
@Bajo-Jajo: ale czego od nich oczekujesz? bycia swiatowym caritasem ? chcesz zeby najnowoczesniejasza na swiecie technologie rozdawali na lewo i prawo ? to co dostaniemy i tak bedzie gigantycznym skokiem jakosciowym ... jestes bardzo smutnym i zgorzknialym czlowiekiem
via Wykop Mobilny (Android)
@muchabzz: po pierwsze to nie kupować od usa, po drugie to wywalić ich bazy wojskowe z europy
Po trzecie to należy stworzyć armię unijna
Jak chcą to niech swój sprzęt sprzedają murzynow w Afryce ale nie do rzeczpospolitej
@Bajo-Jajo: bo usa jest czlonkiem nato :D ... i to najsilniejszym .. dzieki temu wiele panstw nie musi wydawac kosmicznych hajsow na uzbrojenie bo robi to kto inny :D . armia unijna... wez prosze cie .. dawac eurokratom do lapy cos o czym nie maja pojecia