Wpis z mikrobloga

Cześć. Szukałem rozwiązania w internecie, ale pomyślałem, aby zapytać się też tutaj. W mojej taczce #golf4 1.6 100 KM, benzyna, 1999, zaczął znikać olej. Czy w trasie, czy w mieście, idzie około 1 litr na 1000 km. Wycieków oleistych na silniku brak, nie dymi, nie ma spadku mocy, najłatwiej dostępna świeca czysta. Na liczniku 166k km i jest to prawdziwy przebieg, #checked. Do tego znika płyn chłodniczy, ale to może być już wyciek, bo jest drobna plama - auto stało od niedzieli. Ma ktoś jakiś pomysł? #mechanikasamochodowa #mechanika #vag #volkswagen
  • 16
@luki_98 znając ten silnik to powiedziałbym, że pierścienie się skończyły, rozgrzej go konkretnie a potem niech ktoś stanie za tobą i zobaczy czy nie śmierdzi spalonym olejem , możesz też zrobić pomiar kompresji z próbą olejową i powinno coś wyjść .
@wstalemwczesnierano: @Kamerzysta325: @gumon: dziś sprawdziłem na prostej, jechał za mną znajomy. Okazuje się, że pojawia się czarny dymek, "jak w dieslu". W momencie jak da się pedał gazu do podłogi, np na 2 lub 3 i się ciągnie do 6k obrotów, to auto puszcza takiego "bąka", dym nie leci cały czas. Obstawiam uszczelniacze zaworów. To może być to?
@luki_98 pierścienie typowe , wszyscy chca naprawiać te uszczelniacze ale to zwykle nic nie daje ;) chcesz mieć pewność to niech ci ktoś zrobi pomiar kompresji z.proba olejową , przy usczelniaczach silnik kopci zaraz po uruchomieniu potem przestaje.
@Kamerzysta325: Patrząc, że bierze olej, do tego mam wyciek ze skrzyni (który ogarnę już sam), do wyczyszczenia mam przełącznik kierunkowskazów i rzadko pojawiającą się awarię układu ABS, to chyba go sprzedam, tylko że po niższej cenie, bo mi żal kasy na robienie tego xd
@luki_98: Zależy co to za auto. Ja w mojego wpompowałem sporo kasy a to jest już 25 letnie auto. Włożę jeszcze trochę, odpicuje, pojeżdżę 2-3 lata i postawię pod kocyk aż cena zacznie rosnąć. W sumie już rośnie. Ale niestety auta to jeżdżące skarbonki.