Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Hej mirki,
Ostatnio kupiłem walizkę w #wittchen i po pierwszym jej użyciu z jednej strony oberwała się rączka.
Oddałem na #reklamacja wybierając opcję zwrotu pieniędzy. Sklep uznał reklamację, ale wysłał do serwisu do naprawy i po dwóch tygodniach miałem odebrać walizkę. Pojechałem na miejsce, dali mi walizkę do obejrzenia i cała rączka latała, była przymocowana na końcówkę jednej z dwóch śrub, od razu o tym powiedziałem i została złożona kolejna reklamacja znów z zaznaczeniem, że chciałbym zwrot pieniędzy.
Właśnie dostałem maila że znowu reklamacja uznana i oddali walizkę do naprawy.
Czy z takim faktem mam #prawo coś zrobić?
  • 4
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KsaneK: Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi są następujące:

może żądać obniżenia ceny; obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy[8];

może żądać usunięcia wady[9]; usunięciem wady jest np. naprawa rzeczy;

może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad[9];

może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna; wadą istotną jest wada, która nie pozwala na używanie rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem

Sposób reklamacji wybiera kupujący.

Oni nie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KsaneK: @BajerOp: przy pierwszej reklamacji mogą zmienić żądanie kupującego ze zwrotu kasy/obniżenia ceny na naprawę/wymianę, jeśli pierwsze dwa naraziłyby ich na nadmierne koszta, ale muszą naprawę/wymianę wykonać niezwłocznie i bez nadmiernej niedogodności dla kupującego. Kupujący sam definiuje co dla niego jest niezwłoczne (wyznacza termin).
Dopiero przy drugiej reklamacji tego samego towaru nie mogą odmówić zwrotu kasy/obniżenia ceny (oczywiście o ile wada istotna - tutaj imo tak).
Mam wątpliwości czy to