Wpis z mikrobloga

@LazyInitializationException @LM317K

Ok, nie ma w sieci video split screena porównującego 2002 vs 2018 więc niech będzie precyzyjnie: obrazek przedstawia rozwój silników renderujących (może ktoś widział i podrzuci video splita z podobną (tą samą sceną) z jednej gry na przestrzeni 15/20 lat to będzie dobrze widać także rozwój tego fizycznego ( ͡° ͜ʖ ͡°))
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@REEESE: nie, nadal rendering czyli grafika

Ale przez przypadek masz trochę racji, bo teraz silniki graficzne są "PBR", czyli Physicaly Based Rendering. I chodzi w tym o to, że formuły (shadery) które się tworzy są oparte na 'fizycznych' właściwościach interakcji światła z obiektami, a nie jak wcześniej na zasadzie 'ladnie to wyglada'.
I przejawia sie to tym, że na przykład obiekt nie odbije więcej światła niz na niego pada. Przynajmniej tak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@REEESE: no i raytracing to jest w zasadzie symulacja światła, gdy poprzednie metody to bylo udawanie zachowań światła poprzez różne sztuczki

Dlaczego więc RTX on/off nie ma takiego efektu wow jak na powyższym obrazku?
Bo jak w powyższym komentarzu obecne karty jeszcze są za słabe na pelny raytracing i można tylko wybrać sobie niektóre efekty.
I gry sa robione pod rtx off, więc efekty które da sie oszukać robi sie oszukane,
@Gorion103: o co ci chodzi gosciu ja tylko odpisalem ze obliczanie swiatla w gierkach w duzej mierze bazuje na tym jak ono dziala w normalnym swiecie a o tym uczyli mnie w gimbazie wlasnie na fizyce
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@REEESE: no i ja Ci napisałem szerzej
W starych grach odbicia to efekt udający odbicia nie mający podstaw fizycznych.
W obecnych grach odbicia to efekt udający odbicia stworzony na podstawie praw fizyki.
W grach z RTX odbicia to być może odbicia.
W raytracingu odbicia to odbicia.
zapytany w 2002r spodziewałbym sie po grach w 2019 czegoś więcej. Powtarzalność, odgrzewanie kotletów, brak rts’ów.... ehhh


@Cmee_: Przecież w 2002 roku miałeś dokładnie to samo, przemiery które miały własny pomysł i nie były powtarzalne albo odgrzane mopżna było policzyć na palcach, a sporo z gier to były takie same średniaki jak i dziś.

Po prostu większości tego co było wydawane nie pamiętasz i wydaje Ci się że było lepiej (