Zaprojektowany w pośpiechu Citroen Karin w chwili prezentacji w 1980 roku wywołał spore poruszenie awangardową kanciastą bryłą, która przypomina zaprezentowany kilka dni temu model Tesla Cybertruck.
Nie ważne jak wyglądają to pokazuje, że Citroen wyprzedzał wtedy konkurencję w projektach o 40 lat... i było tak długooo... zawsze wyróżniali się ciekawymi projektami... Miałem AX, Saxo, Xantię, C5 ale AX był z kosmosu 1,5D i spalanie 3,5l.... auto milion kilometrów i jeździło dalej... naprawiało się jak malucha młotkiem :D
@Kaloryfe: jak chcesz mieć rewolucję jak ma "naturalnie ewoluować"? To właśnie ci którzy podejmowali ryzyko i wybierali skok naprzód zamiast nudnej ewolucji często pokazywali kierunek rozwoju branży.
Mnie się ten kształt akurat średnio podoba (myślę że wiele by zyskał dodatkowym ścięciem i wypłaszczeniem na dachu), ale pamiętaj że to jest stressed skin a nie body on frame i im prostsza bryła tym niższe koszty, a tymi też buduje swoją bardzo atrakcyjną
Tyle Mirków pluje na tego cybertrucka, a z kolei mam dość patrzenia cały czas na te brązowe od kalu Passaty ( ͡º͜ʖ͡º) W końcu coś się wyróżnia na rynku
@yolantarutowicz: Po pierwsze - płaskie, proste blachy, które nie są nawet lakierowane są dużo tańsze niż te w różnych kształtach z wieloma warstwami lakieru. Po drugie, ten samochód rozpędza się do setki w 4 sekundy. Po trzecie - nowy będzie kosztował od 40 tyś $ (120 tyś zł) co jest absurdalnie mało jak na elektryczny samochód tesli i jak na taki gabaryt. Martwi mnie jedynie wnętrze ale obstawiam, że takie raczej
@yolantarutowicz Citroeny zawsze wyróżniał odważny design i równie odważne rozwiazania. Oni często wyglądem i technikaliami wyprzedzali swoją epokę o lata świetlne. Stare Citroeny były ostro #!$%@?. CX, BX czy SM to prawdziwy kosmos, przybysze z innej galaktyki. Przez produkcję tak szalonych i nietypowych aut Citroen otarł się o bankructwo xD Jak upadać to w takim stylu, tak trzeba żyć.
Przez produkcję tak szalonych i nietypowych aut Citroen otarł się o bankructwo xD
@Trzesidzida: Zbankutowali i stali sie czescia panstwowego PSA ale powodem nie byly projekty aut tylko zle zarzadzania, niepotrzebnie przejecie Maserati no i kryzys naftowy 1973 ktory wycial wtedy sporo marek..
@piter909: Jak już chcesz tak przeliczać to 40k USD to 156k PLN, a kiedyś pewnie w Polskiej dystrybucji z vatem to już będzie 191k PLN Na pewno dojdą jeszcze jakieś opłaty recyklingowe, czy inne na walkę z wiatrakami więc cena na pewno przekroczy 200k PLN Za najsłabszą wersje.
Więcej o: Citroen Karin (1980)
Interesujące? Dziękuję Ci za wykop!
#motoryzacja #samochody #auta #tesla #musk #elonmusk #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia #design #usa #francja #paryz #starszezwoje #cybertruck
Przecież to wypok tu prawie każdy wie, że Francja i ich motoryzacja to kupa guano( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mnie się ten kształt akurat średnio podoba (myślę że wiele by zyskał dodatkowym ścięciem i wypłaszczeniem na dachu), ale pamiętaj że to jest stressed skin a nie body on frame i im prostsza bryła tym niższe koszty, a tymi też buduje swoją bardzo atrakcyjną
Po drugie, ten samochód rozpędza się do setki w 4 sekundy.
Po trzecie - nowy będzie kosztował od 40 tyś $ (120 tyś zł) co jest absurdalnie mało jak na elektryczny samochód tesli i jak na taki gabaryt.
Martwi mnie jedynie wnętrze ale obstawiam, że takie raczej
@Trzesidzida: Zbankutowali i stali sie czescia panstwowego PSA ale powodem nie byly projekty aut tylko zle zarzadzania, niepotrzebnie przejecie Maserati no i kryzys naftowy 1973 ktory wycial wtedy sporo marek..
Na pewno dojdą jeszcze jakieś opłaty recyklingowe, czy inne na walkę z wiatrakami więc cena na pewno przekroczy 200k PLN Za najsłabszą wersje.
Więc w naszych warunkach to żadna okazja (╯︵╰,)