Wpis z mikrobloga

Witam Mirki, potrzebuję pomocy w wyborze nowego samochodu.

Nadeszła pora na zmianę samochodu, chce kupić rodzinne kombi. Po wielu dywagacjach i dyskusjach - nowe z salonu (będzie brane w leasing)
Kryteria wyboru:
- cena katalogowa w okolicach 100 tys. zł max
- minimalna moc silnika 140 KM (na pewno w tej cenie będzie to benzyna) - manualna skrzynia biegów
- nie chce "gołej wersji" - z wyposażenia dodatkowego najbardziej zależy mi na: kamerze cofania, reflektorach LED, możliwości korzystania z android auto + na jakimś w miarę znośnym wyglądzie

O czym myślę:
1) Renault Megane grandtour gt line - 1.3 TCe 140 FAP (niestety skasowali wersję 160 koni w manualu)
2) Ford Focus ST-Line kombi - 1.5 EcoBoost 182 KM
3) Corolla TS Kombi - 2.0Hybrid 184KM wersja wyposażenia Comfort

Najbardziej podoba mi się Megane w niebieskim kolorze. W przyszłym tygodniu zaczynam wycieczki po salonach samochodowych, na żywo jeździłem Focusem - samochód jak najbardziej ok.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi modelami? Czy ktoś może doradzi inny model? Może ktoś z Was pracuje w salonie i będzie w stanie coś podpowiedzieć?

Z góry bardzo wszystkim dziękuje za pomoc.

#motoryzacja #samochody

Który samochód wybrać?

  • Renault Megane 15.1% (8)
  • Ford Focus 39.6% (21)
  • Toyota Corolla 30.2% (16)
  • coś innego 15.1% (8)

Oddanych głosów: 53

  • 17
@Michal_z_miasta: jak kombi to znaczy, że oczekujesz użytkowości bagażnika, więc najlepsza opcja to branie każdego na dzień/weekend i ładowanie tam czego potrzebujesz i jakaś przejażdżka obładowanym najlepiej żeby zobaczyć czy Ci to pasuje. nie każde kombi załadujesz tym samym, a litraż bagażnika to częściej mylić może, bo co z tego że jest X litrów jak tak nieforemne, że ł#!$%@?
Corolla TS Kombi - 2.0Hybrid 184KM


@Michal_z_miasta: Corolle w hybrydzie występują jedynie w automacie. Wadą silnika jest wtrysk kombinowany (gdybyś kiedyś chciał założyć lpg), ale za to podobnie jak jego mniejsza starsza wersja 1,8(2zr) jest trwały (wolnossący silnik bez rozrusznika i alternatora) poza tym w częściowym zakresie obciążenia przełącza się na prace w cyklu Atkinsona.
@mechaniczny_pomidor: Dzięki za opinie, najbardziej cenne są te od użytkowników samochodów. Masz Corolle właśnie z tym silnikiem 2.0Hybrid 184KM? W Corolli jest duży przeskok albo silniki w okolicach 120KM albo właśnie ta hybryda 184KM nic nie ma pośredniego.
W jakiej wersji wyposażenia kupiłeś samochód? Za co warto dopłacić z wyposażenia dodatkowego?

@PeterFile: Tak mam zamiar zrobić. Do tej pory na żywo widziałem bagażnik tylko w Focusie i mi się bardzo
@Michal_z_miasta: W ostatniej chwili zmieniłem z 2,0 na 1,8 z racji możliwości założenia lpg. Wersja to comfort hybrid + pakiet tech (głownie z powodu elektrycznych lusterek, auto ściemniającego się lusterka wstecznego oraz czujników parkowania).
Ogólnie z punktu widzenia dynamiki miedzy 2,0 i 1,8 jest przepaść szczególnie na autostradzie, jeżeli nie masz innych przeciwwskazań proponowałbym wybór 2,0, oczywiście w jednym i drugim wypadku podane moce to moce układu hybrydowego w rzeczywistości jeżeli
@mechaniczny_pomidor: Dzięki za uwagi. Jutro jestem umówiony w salonie Toyoty na oglądanie auta. Mają wersje z silnikiem 2.0 hybryda na salonie, można się nią przejechać z czego na pewno skorzystam ;) w przyszłym tygodniu planuje odwiedzić salon Forda. Nie jestem fanem ultra agresywnej jazdy ale często jeżdżę po autostradzie i lubię mieć zapas mocy żeby coś szybko wyprzedzić w razie potrzeby - zwłaszcza jak się jedzie całą rodziną + bagaże.

@
@Michal_z_miasta: ja tym paściem jeżdżę - jako służbówką, 11 miesięcy i 37kkm. Nigdy nie jeździłem gorszym nowym samochodem, no może poza Cactusem I gen ze skrzynią zautomatyzowaną.
Łatwiej byłoby opisać co w tym aucie działa jak należy. Byłyby to szyby (ale tylko przednia i tylna, bo boczne świrują: potrafią się same otworzyć i więcej nie zamknąć), dywaniki i tylna kanapa. Jak zajrzysz na forum FCP, to zobaczysz, że wątek z wadami
@bidzej: ciekawie się robi... Bardzo Ci dziękuje za opis sytuacji. Zerknąłem na to forum, ten wątek jest faktycznie olbrzymi - z tego co widzę dużo problemów dotyczy silnika 1.0 125KM, z jakim silnikiem jest Twój egzemplarz?
Nowego samochodu nie kupuje się co 5 minut, trochę słabo kupić auto nowe i ciągle w serwisie siedzieć.
Najgorsze jest to że w każdej marce zdarzają się takie kwiatki.. była kiedyś jakaś sprawa, kiedy ktoś
@Michal_z_miasta: właśnie przed chwilą przyszło mi powiadomienie, że jestem wzywany na akcję serwisową dotyczącą "oprogramowania elektronicznego regulatora siły hamowania".
Sam odbiór auta rok temu też był przesunięty ze względu na akcje serwisową - tamta była na pękającą śrubę przegubową pedału hamulca. W międzyczasie była też na wąż od turbo.

Trzymaj się od tego szmelcu z daleka.
@Michal_z_miasta: Jakiś czas temu zastanawiałem się nad zmianą samochodu. Przymierzałem się do corolli ts hybrid 2.0 i byłem pewny, że kupie hybrydę. W końcu umówiłem się na jazdę próbną w salonie kia ;) no i zamówiłem proceed-a gt 1.6 t-gdi.