Wpis z mikrobloga

Wiem że pewnie co chwilę ktoś o podobne rzeczy pyta pod tagiem ale chciałbym opinię dopasowaną do mojego konkretnego przypadku. Podpowiedzcie mi proszę na temat rozpoczęcia pracy z programowaniem, jaki język wybrać i ile będę musiał poświęcić na jego naukę czasu przed podjęciem pracy.

Jestem po studiach z inżynierii biomedycznej (26 lat w tym roku kończę). Spodobało mi się programowanie, którego nie mieliśmy na kierunku dużo ale programowaliśmy co nieco w c++ głównie, do tego liznęliśmy c#, R, trochę bawiliśmy się z Arduino. Ogólnie mało tego było ale spodobało mi się na tyle że się zainteresowałem i przerobiłem z kanałem "pasja informatyki" podstawy jeszcze raz c++, a później webowe html, css, javascript, php, MySQL i fajnie się przy tym bawiłem i nawet nieźle mi to wchodziło do głowy. Z tego wszystkiego najłatwiejsze i najprzyjemniejsze wydały mi się css oraz html. C++ też bardzo fajny. Mam jeszcze pół roku do skończenia innego kierunku na studiach (zarządzanie), więc chciałbym wykorzystać ten czas na naukę jakiegoś konkretnego języka ale już na tyle żeby nadawać się do poważnej pracy.

Więc moje pytanie brzmi: za jaki język się zabrać, w czym najłatwiej znaleźć pracę ale też w czym można fajnie zarobić (wiem że to zależy od poziomu jaki będę prezentował)?
Tak szukając w necie to zainteresowałem się Javą z którą do tej pory nie miałem nic do czynienia, czy to byłby dobry wybór czy tylko mają dobry "marketing"?

Bez względu na to jaki język polecicie, napiszcie też proszę jak się go najlepiej uczyć, kupić książkę, jakiś kurs online, jakiś kanał jutubowy i mniej więcej ile by to mogło zająć czasu.
Nie wiem czy to ważne (na pewno przydatne) ale znam dobrze angielski i nieźle niemiecki i cały czas staram się języki poprawiać, a gdybym potrzebował któregoś z nich do pracy to jestem skłonny tą naukę przyśpieszyć.

Śmieszkowe odpowiedzi proszę sobie darować, a za poważne będę bardzo wdzięczny
#programowanie #pracawit #it
  • 3