Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do mirków wydających gierki mobilne lub pracujących w firmach związanych z mobilnym gamedevem - chciałbym się wkręcić w temat, ale jestem zupełnie zielony pod względem tego w co się gra na telefonach. Praktycznie zaczynając od początku - rynki, gatunki, ceny - praktycznie nic o tym nie wiem. Grałem trochę w kilka gachy, ale to nie jest rynek zachodni za bardzo, więc odpada. Co powinienem przeczytać, jakich ludzi powinienem follować na TT, w które gierki mobilne powinienem zagrać? Ogólnie co zrobić by rozeznać się w rynku mobilek?

#gamedev #pytanie #gry #appstore #googleplay #unity #praca
  • 12
9 plusów i żadnej odpowiedzi xD dodam, że pracuję w gamedevie 1,5 roku, po prostu ostatnio wzięło mnie żeby się trochę rozwinąć w czymś o czym nie mam pojęcia, stąd pytanie, więc nie wrzucajcie poradników do Unity jakby co xD
@stiepanov: @ofczy: ogólnie topgrossing charty nie mówią mi specjalnie wiele. Pytam się w takim kontekście, że chcialbym w przyszłości uderzyć w rynek pracy mobilek, bo w gamedevie firmy mają w nich dużo normalniejsze warunki. Kto pracuje w polskim gamedevie niemobilkowym ten wie jak to wygląda, temat rzeka. W ogłoszeniach o pracę często są wymagania - znajomość gatunków i rynku, ja natomiast nie wiem skąd w ogóle tę wiedzę zgarnąć, pusta
@Finsky: Jak chcesz poznać rynek, to zapoznaj się z danymi stron takich firm jak AppAnnie czy GameAnalytics, żeby poznać najbardziej popularne gry. Zaznajom się ze znaczeniem KPI, takich jak CPM, CPI, ARPU. Zobacz gry takich firm jak Supercell, Playrix, NetEase. No i zastanów się jakiego rodzaju gry ty lubisz i chciałbyś robić.
@Finsky: Oj oj, nie wiem jak tu skategoryzowac giganta, ale pokolei:
Huuuge - ogromna firma, potezny kapital ludzki i przychodowy
Boombit - mial byc turbo kosmos, wyszlo troche gorzej, ale ciagle na poziomie. Firma napewno jest przemyslana i jezcze nie raz zablysnie
Vivid - jakby odkuwal sie po slabszych latach