Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuję pomocy. Aktualnie rozważam użycie jednej aplikacji mobilnej, ale mam podejrzenia, że właściciel wcale nie rozwijał jej samodzielnie, tylko wylicencjonował ją od zewnętrznej firmy i tylko zmienił logo na swoją. Proszę was o pomoc, jakie pytania mogę mu zadać lub o jaką dokumentację poprosić, żebym miał pewność, że koleś rzeczywiście napisał coś swojego?

Wskazówki:
- mamy umowę o poufności, więc mogę pytać o co chcę
- Nie jestem programistą, więc nie wiem czy zajrzenie do repozytorium mi pomoże (kiedyś przez pół roku uczyłem się R).
- mogę wynająć eksperta od oceny technologicznej, ale nie wiem jakiego

Będę wdzięczny za pomoc.

#frontend #backend #programowanie
  • 6
  • Odpowiedz
@piti54: Niech Ci rozrysuje schemat aplikacji, czyli na schemacie każdy ekran aplikacji co robi, do czego prowadzi itp. itd. Jeśli będzie potrafił to zrobić od ręki, to co najmniej bardzo dobrze zna aplikację, oczywiście to jeszcze nie udowadnia że sam pisał, ale może służyć do wykluczenia że sam to pisał. Ktoś kto sam napisał apkę mobilną zna ją jak własną kieszeń. Możesz też pytać o wszystkie szczegóły na schemacie, skoro sam
  • Odpowiedz
@kakuter: dzięki wielkie za odpowiedź. Będę się starał stworzyć okazję do spotkania i przegadania schematu.

Jeżeli chodzi o to co wymyśliłem to do tej pory, to chcę zapytać:
- przedstawienie dokumentacji technicznej
- przedstawienie dokumentacji/raportu z testowania (nawet jeżeli te dwa dokumenty nie są wyznacznikami tego czy sam ją tworzył, to wydaje mi się że posiadanie tych dokumentów będzie świadczyło o jakości aplikacji)
- opis/white paper algorytmu stojącego do przydzielania zleceń
  • Odpowiedz
@piti54:

- przedstawienie dokumentacji technicznej

- przedstawienie dokumentacji/raportu z testowania (nawet jeżeli te dwa dokumenty nie są wyznacznikami tego czy sam ją tworzył, to wydaje mi się że posiadanie tych dokumentów będzie świadczyło o jakości aplikacji)