@ROZPEIRDOL9001: no też się pierwszy raz spotkałem z taką opinią. Pół rok robię research jakiego najlepiej lapka kupić i 80% mówi, żeby inwestować w macbook pro, bo to prawie ideał dla grafika. ¯\_(ツ)_/¯
@ROZPEIRDOL9001: Temu, że z MacOS gorzej współpracuje, a na Catalinie to już w ogóle masakra (32 bit biblioteki) :)
@mayke: Mity! Bajki! Bzdury wierutne. Kiedyś, lata temu, może. Ale nie dziś. Zainwestuj w porządnego PC, z nVidia Quadro i olej ten przepłacony 10x badziew. Kup więcej ramu, wrzuć Ryzena, dołóż dyski w RAID.
@mayke: Oki. Wiedz tylko, że Illustrator jest 100x lepszy od Sketcha, Adobe Xd wcale mu nie ustępuje, a za połowę ceny MacBooka kupisz 2x lepszego lapka. Poza tym błyszczący ekran dla grafika, loooool xDDD
@mayke: illustrator do ilustracji, ikon. Do UI najlepsza Firma, potem Sketch i XD.
Jeśli ilustracje do iPad Pro z Apple Pencil i Illustrator lub Photoshop. Chociaż w Formie pentool jest bardzo intuicyjny i też nadaje się na prostsze ilustracje.
Wszystko zależy od tego na czym najbardziej Ci zależy.
@MieszamKaweOlowkiem: Sketch jest tylko na srajmaki, i serio nie ma specjalnie wiele do zaoferowania. OP się sugeruje mitami sprzed dziesięcioleci, więc tłumaczę jak komu mądremu, że nie tędy droga. Chyba, że sugeruje się tym:
Mój MacBook Pro pozwala mi wyrazić moją kreatywność, poprzez pokazanie wszystkim, że mam MacBooka Pro. Ludzie czasem pytają "Czy to MacBook Pro?", na co odpowiadam: "Tak, to jest MacBook Pro, bo jestem kreatywną osobą"
- zbuduj 200 ekranowy projekt w jednym pliku - pracuj na 500-elementowym design systemie, uaktualnianym na bieżaco, używanym równocześnie przez kilkunastu projektantów - eksportuj dokumentacje projektową deweloperom przez zeplina albo avocado - koszystaj z pluginów typu anima, measure czy abstract - buduj szybkie wieloekranowe prototypy z hotspotami i testuj je na prawdziwych urządzeniach w czasie rzeczywistym
Jak robisz gównostronki czy landing page to sobie możesz
@MieszamKaweOlowkiem: - o artboardach słyszał? - o umieszczaniu plików (zdjęć, wektorów, innych plików ai), które same się uaktualniają słyszał? Udostępniasz w sieci i le voila. - pewnie jest jakaś wtyczka do eksportu - musiałabym wiedzieć co to robi, ale pewnie nie trzeba do tego pluginów ;) - w czasie rzeczywistym może nie, ale do tego wystarczy odrobina wyobraźni xD
- słyszał, pracuję w illustratorze od 1996 roku. - max canvas w Ilku to jest 16x16k pikseli, co oznacza że zmieszczę tam najwyżej 120 artboardów HD - biblioteki adobowe są spoko do trzymania assetów, ale w design systemach do UI się kompletnie nie sprawdzają - wtyczki nie ma, trzeba cały projekt kopiować do PS albo XD i eksportować stamtąd - anima służy do mikrointerakcji, measure do dokumentacji a abstract to
@xandra: @mayke aby było jasne: jeśli o projektowanie UI to liczą się tylko Figma, Sketch oraz XD. To są trzy główne, najbardziej uniwersalne narzędzia dla UI/UX Designerów.
Jeśli chodzi grafikę to tak jak już wspomniałem. Grafika komputerowa to Illustrator razem z Photoshopem. Jeśli chodzi o same ilustracje to Illustrator i Photoshop. Chociaż ostatnio standardem stało się Procreate na iPadzie Pro (razem z rysikiem oczywiście). Wszystko zależy od tego czego potrzebujemy.
Przypominam, że Iran to ruskie pachołki. Izrael jest jaki jest, ale jest naszym sojusznikiem i sojusznikiem USA. Kibicowanie w tym sporze Iranowi jest zdradą stanu i byciem pożytecznym idiotą xDDDD
@xandra: czemu gorzej, wszyscy UX i graficy u mnie w firmie twierdzą odwrotnie. może gorzej pakiet Adobe 2020 na macu z 2012 xd
@mayke: Mity! Bajki! Bzdury wierutne. Kiedyś, lata temu, może. Ale nie dziś. Zainwestuj w porządnego PC, z nVidia Quadro i olej ten przepłacony 10x badziew. Kup więcej ramu, wrzuć Ryzena, dołóż dyski w RAID.
Jeśli ilustracje do iPad Pro z Apple Pencil i Illustrator lub Photoshop. Chociaż w Formie pentool jest bardzo intuicyjny i też nadaje się na prostsze ilustracje.
Wszystko zależy od tego na czym najbardziej Ci zależy.
xDDD
Jasne. To może w illustratorze:
- zbuduj 200 ekranowy projekt w jednym pliku
- pracuj na 500-elementowym design systemie, uaktualnianym na bieżaco, używanym równocześnie przez kilkunastu projektantów
- eksportuj dokumentacje projektową deweloperom przez zeplina albo avocado
- koszystaj z pluginów typu anima, measure czy abstract
- buduj szybkie wieloekranowe prototypy z hotspotami i testuj je na prawdziwych urządzeniach w czasie rzeczywistym
Jak robisz gównostronki czy landing page to sobie możesz
- o artboardach słyszał?
- o umieszczaniu plików (zdjęć, wektorów, innych plików ai), które same się uaktualniają słyszał? Udostępniasz w sieci i le voila.
- pewnie jest jakaś wtyczka do eksportu
- musiałabym wiedzieć co to robi, ale pewnie nie trzeba do tego pluginów ;)
- w czasie rzeczywistym może nie, ale do tego wystarczy odrobina wyobraźni xD
@xandra: Figma masz prace online w kolaboracji, Sketch np wspolpraca z Zeppelin.
No i w obu masz „komponenty” oraz mozesz zrobic klikalne przyciski.
- słyszał, pracuję w illustratorze od 1996 roku.
- max canvas w Ilku to jest 16x16k pikseli, co oznacza że zmieszczę tam najwyżej 120 artboardów HD
- biblioteki adobowe są spoko do trzymania assetów, ale w design systemach do UI się kompletnie nie sprawdzają
- wtyczki nie ma, trzeba cały projekt kopiować do PS albo XD i eksportować stamtąd
- anima służy do mikrointerakcji, measure do dokumentacji a abstract to
Jeśli chodzi grafikę to tak jak już wspomniałem. Grafika komputerowa to Illustrator razem z Photoshopem. Jeśli chodzi o same ilustracje to Illustrator i Photoshop. Chociaż ostatnio standardem stało się Procreate na iPadzie Pro (razem z rysikiem oczywiście). Wszystko zależy od tego czego potrzebujemy.
Figma