•  

      @mayke: Adobe na Makach działa gorzej, temat poruszany wielokrotnie, użyj funkcji szukaj. Zamykam temat.

    •  

      @xandra: adobe to akurat mnie najmniej interesuje :D

    •  

      Adobe na Makach działa gorzej

      @xandra: czemu gorzej, wszyscy UX i graficy u mnie w firmie twierdzą odwrotnie. może gorzej pakiet Adobe 2020 na macu z 2012 xd

    •  

      @ROZPEIRDOL9001: no też się pierwszy raz spotkałem z taką opinią. Pół rok robię research jakiego najlepiej lapka kupić i 80% mówi, żeby inwestować w macbook pro, bo to prawie ideał dla grafika. ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      @ROZPEIRDOL9001: Temu, że z MacOS gorzej współpracuje, a na Catalinie to już w ogóle masakra (32 bit biblioteki) :)

      @mayke: Mity! Bajki! Bzdury wierutne. Kiedyś, lata temu, może. Ale nie dziś. Zainwestuj w porządnego PC, z nVidia Quadro i olej ten przepłacony 10x badziew. Kup więcej ramu, wrzuć Ryzena, dołóż dyski w RAID.

    •  

      @xandra omg, rzecz w tym, że ja nie pytam o pc, czaisz? Pc mam, chce kupić macbooka z trzech powodów: retina i sketch i mobilność.

      +: loczyn, qyxx
    •  

      @mayke: Oki. Wiedz tylko, że Illustrator jest 100x lepszy od Sketcha, Adobe Xd wcale mu nie ustępuje, a za połowę ceny MacBooka kupisz 2x lepszego lapka. Poza tym błyszczący ekran dla grafika, loooool xDDD

    •  

      @xandra co to wgl za porównanie z tym illustratorem lol.

      +: loczyn
    •  

      @mayke: Takie, że Illustrator zmiata Sketcha z planszy. Ale oczywiście, dla tych co znają Illustratora. Dla mnie Sketch to zabawka.

    •  

      @mayke: illustrator do ilustracji, ikon. Do UI najlepsza Firma, potem Sketch i XD.

      Jeśli ilustracje do iPad Pro z Apple Pencil i Illustrator lub Photoshop. Chociaż w Formie pentool jest bardzo intuicyjny i też nadaje się na prostsze ilustracje.

      Wszystko zależy od tego na czym najbardziej Ci zależy.

    •  

      @MatthewDuchovny figmy używam, ale muszę też czasami sketcha. Ogólnie webdesign, ui.

    •  

      @MatthewDuchovny: W czym lepsza jest Figma czy Sketch od Illustratora? xD

    •  

      @xandra: ktoś kto stawia ilka i sketcha na jednej planszy nie wystawia swojemu rozumowi najlepszej opinii.

      +: najman
    •  

      @MieszamKaweOlowkiem: Sketch jest tylko na srajmaki, i serio nie ma specjalnie wiele do zaoferowania. OP się sugeruje mitami sprzed dziesięcioleci, więc tłumaczę jak komu mądremu, że nie tędy droga. Chyba, że sugeruje się tym:

      Mój MacBook Pro pozwala mi wyrazić moją kreatywność, poprzez pokazanie wszystkim, że mam MacBooka Pro. Ludzie czasem pytają "Czy to MacBook Pro?", na co odpowiadam: "Tak, to jest MacBook Pro, bo jestem kreatywną osobą"

      xDDD

    •  

      @xandra:

      Jasne. To może w illustratorze:

      - zbuduj 200 ekranowy projekt w jednym pliku
      - pracuj na 500-elementowym design systemie, uaktualnianym na bieżaco, używanym równocześnie przez kilkunastu projektantów
      - eksportuj dokumentacje projektową deweloperom przez zeplina albo avocado
      - koszystaj z pluginów typu anima, measure czy abstract
      - buduj szybkie wieloekranowe prototypy z hotspotami i testuj je na prawdziwych urządzeniach w czasie rzeczywistym

      Jak robisz gównostronki czy landing page to sobie możesz to robić w fotoszopie, illustratorze, corelu a nawet w paincie. Ale jeśli chodzi o UI z prawdziwego zdarzenia, to illustrator może figmie czy sketchowi polerować ikony.

    •  

      @MieszamKaweOlowkiem:
      - o artboardach słyszał?
      - o umieszczaniu plików (zdjęć, wektorów, innych plików ai), które same się uaktualniają słyszał? Udostępniasz w sieci i le voila.
      - pewnie jest jakaś wtyczka do eksportu
      - musiałabym wiedzieć co to robi, ale pewnie nie trzeba do tego pluginów ;)
      - w czasie rzeczywistym może nie, ale do tego wystarczy odrobina wyobraźni xD

    •  

      @MatthewDuchovny: W czym lepsza jest Figma czy Sketch od Illustratora? xD

      @xandra: Figma masz prace online w kolaboracji, Sketch np wspolpraca z Zeppelin.
      No i w obu masz „komponenty” oraz mozesz zrobic klikalne przyciski.

    •  

      @xandra:

      - słyszał, pracuję w illustratorze od 1996 roku.
      - max canvas w Ilku to jest 16x16k pikseli, co oznacza że zmieszczę tam najwyżej 120 artboardów HD
      - biblioteki adobowe są spoko do trzymania assetów, ale w design systemach do UI się kompletnie nie sprawdzają
      - wtyczki nie ma, trzeba cały projekt kopiować do PS albo XD i eksportować stamtąd
      - anima służy do mikrointerakcji, measure do dokumentacji a abstract to zaawansowana kontrola wersji plików, taki GIT dla dizajnu
      - nawet głupiego web grida trzeba w Illustratorze rysować ręcznie guidelinami
      - ostatniego nawet nie skomentuję

      Jak Ci wygodnie projektować UI w illustratorze to wolna droga, ale samo porównywanie go z możliwościami Figmy czy Sketcha w tym zakresie to jak dla mnie przejaw niebywałej ignorancji w tym temacie.

    •  

      @xandra: @mayke aby było jasne: jeśli o projektowanie UI to liczą się tylko Figma, Sketch oraz XD. To są trzy główne, najbardziej uniwersalne narzędzia dla UI/UX Designerów.

      Jeśli chodzi grafikę to tak jak już wspomniałem. Grafika komputerowa to Illustrator razem z Photoshopem. Jeśli chodzi o same ilustracje to Illustrator i Photoshop. Chociaż ostatnio standardem stało się Procreate na iPadzie Pro (razem z rysikiem oczywiście). Wszystko zależy od tego czego potrzebujemy.

      Figma jest moim zdaniem najlepsza dla UI/UX Designerów - jest najszybsza, masz możliwość kolaboracji z innymi designerami w czasie rzeczywistym, wszystko jest w chmurze, możesz też tworzyć zaawansowane prototypy z animacjami, mieć tzw. Smart layout który jest responsywnym komponentem czy też przekazywać design bezpośrednio deweloperom i najlepsze jest to, że mogą dokładnie sprawdzić każdy asset, wystarczy, że klikną na warstwę i mają dostępne wymiary, odległości i CSS.
      Sketch potrafi większość z tych rzeczy ale zostali trochę w tyle w porównaniu do Figmy. XD za to ma bardzo rozbudowane funkcje robienia prototypów, dołączając animacje. I tutaj Figma próbuje ich dogonić pod tym względem. Także oststnio dodali animacje.

      Sam używam MacBooka Pro - tutaj ponownie - zależy czego oczekujesz. Jeśli chcesz mieć dobry ekran to MacBook Pro wygrywa. Tak samo wychodzi jeśli chodzi o kulturę pracy i jakość wykonania. Oczywiście ich klawiatury są średnie ale nie jest tak źle jak się mówi. Jeśli masz małe wymagania i nie pracujesz na wielu artboardach to w sumie obojętnie co wybierzesz - jakiś sprzęt z Windowsem do 4k pewnie styknie.
      Jeśli jednak planujesz większe projekty, mieć otwarte jednocześnie wiele programów i dalej mieć bardzo plynną pracę i po prostu nie myśleć o sprzęcie kiedy na nim pracujesz - polecam MacBooka Pro z 16GB RAM. Można takiego wyhaczyć gdzieś za 8500-9000 zł. Wydaje się to dużo ale to jest narzędzie do pracy i nie jest to za dużo w porównaniu do zarobków w tej branży. Oczywiście jeśli jesteś poczatkujacy i nie masz dużych wymagań to pewnie coś z Windowsem styknie. Jednak nie będzie to jakość wykonania MacBooka Pro.
      Polecam spojrzeć na Huawei Matebook Pro lub Surface Laptop 3 (ale bez powłoki z tego dziwnego zamszu).

      Jak coś mogę doradzić więcej na priv co do kariery w UI/UX.

    •  

      @MieszamKaweOlowkiem: Chciałabym widzieć apkę, która ma więcej niż 50 ekranów :)

      @MatthewDuchovny: Oki, rozumiem, że w pewnych aspektach Sketch czy Figma są lepsze. Ale bynajmniej nie chodzi o aspekty graficzne, ale resztę backgroundu że tak to nazwę.

      MacBooka Pro miałam, Mid 2012 rok czy dwa po premierze. i5/8GB/128SSD, wymiękał z Safari i jedną maszyną wirtualną. Adobe chodziło gorzej niż na moim jeszcze starszym PC. Ruszył z kopyta po instalacji Linuxa. Pozbyłam się go jednak po pół roku.

      Raczej nie kupiłabym lapka czy monitora z błyszczącą matrycą. I nie widzę ŻADNEGO powodu do posiadania Maka, pomijając oprogramowanie, które na upartego da się odpalić na maszynie wirtualnej. Choćby na takim lapku :)

      źródło: purepc.pl

    •  

      @MieszamKaweOlowkiem: Chciałabym widzieć apkę, która ma więcej niż 50 ekranów :)

      @xandra: ohui

    •  

      @MieszamKaweOlowkiem: Nie spotkałam takiej, hmmm. Chyba, że za ekran liczysz każdy obszar roboczy z wciśniętym jakimś przyciskiem itd. xD

    •  

      @xandra: za ekran liczę każdy artboard który fizycznie istnieje na canvasie. Na dodatek Sketch/Figma mają strukturę wielostronicową i na każdej stronie może być multum artboardów (w obrębie tego samego pliku), co pozwala na przejrzyste tworzenie flowów czy scenariuszy do prototypu. Illustrator ma strukturę płaską, czyli wszystkie artboardy są na jednym canvasie. Można oczywiście linkować zewnętrzne pliki, ale one nadal będą umieszczone w obrębie tego danego canvasu. Średniowiecze po prostu. Ale do rysowania ilustracji czy zrobienia plakatu to jest w sam raz.

      pokaż spoiler Chociaż sporo znajomych używających długoletnio Illustratora, po przesiadce na Affinity Designera mówi że pracuje im się tam znacznie wygodniej, mimo że możliwościami Illustrator jeszcze wygrywa

      +: xandra
    •  

      @xandra: tutaj nie chodzi o to aby przechowywać 50 finalnych wersji ekranu. Gdy pracuję nad prototypem tylko jednego ekranu to mam czasami i 100 artboardów. A to tylko jedna strona dokumentu. Pewnie gdyby połączyć wszystkie strony że wszystkimi wersjami i scenariuszami to uzbierałoby się i ponad 1000 artboardów. Wielokrotnie mieliśmy prototypy które miały gdzież 200 różnych ekranow. I o to w tym chodzi. Aby móc płynnie eksplorować nowe style, eksperymentować z pomysłami na layout. I jeśli chodzi o layout to także jest niezwykle istotne w UI. Możliwość ustawienia grida nawet dla pojedynczych warstw który jest także responsywny i także sprawia, że inne komponenty interfejsu się rozciągają razem z nim.

      Nie chcę deprecjonować Ilustratora ale jeśli chodzi o przeznaczenie to jest zupełnie inna bajka niż Figma i Sketch. Zarówno Illustrator i Figma mają ogromne możliwości ale są one ukierunkowane w zupełnie innych kierunkach.

      Np. jeśli chodzi o projektowanie Ilustracji to Firma czy Sketch mają znacznie mniejsze możliwości od illustratora.

      Trudno wypowiedzieć mi się o MacBooku Pro z tamtego roku. Znam trochę generację 2013-2015 i wiele osób u nas w firmie ma je do teraz bo tak działają nieinwazyjnie. Chociaż odradzalbym kupowanie czegos sprzed 2018 - wtedy dodali nową generację procesorów która robi różnicę.
      Ale jak już wspomniałem - myślę, że można mieć niezły sprzęt z Windowsem ale raczej w cenie podobnej do MacBooka Pro podstawowego.

      Co do ekranu błyszczącego - myślałem tak samo jak Ty! Zaskoczyłem się jednak w tym, że mimo tego, że nowe MacBooki dalej mają błyszcząca matryce to są pokryte także powłoką antyodblaskową co w połączeniu z bardzo wysoką jasnością ekranu sprawia, że możemy cieszyć się nasyconymi kolorami i wyraźnym obrazem także w pełnym słońcu. Zaskoczyło mnie to bardzo. I doceniam to mimo, że 60% czasu używam MacBooka jako stacjonarny/podłączony sprzęt do monitorów.

      I tak, też uwazam, że są za drogie. Jednak w wyższej półce sprzęty z Windowsem z tą samą jakością, wydajnością i optymalizacją kosztują praktycznie tyle samo.

      Wszystko zależy czego potrzebujemy. Sam myślałem o kupcie Surface Laptop 3 w podstawowej wersji aby porównać wydajność i mieć taki laptop do internetu, może podstawowych gier :)

      W każdym razie - pracuj na tym na czym pracuje Ci się najlepiej. To najważniejsze. :)

      +: xandra
    •  

      @MieszamKaweOlowkiem: @MatthewDuchovny: Oki, nie będę umierać za Illustratora, bo ja patrzę w inny sposób, na możliwości graficzne. Do UI używałam layerów i paru artboardów, wystarczyło mi :)

      Do Maków się nie przekonam, zbyt wiele mają ułomności i błędów konstrukcyjnych, wad. A mit o dopasowaniu oprogramowania do sprzętu jest śmieszny, bo MacOS rozkłada na łopatki zwykłe Ubuntu, chodzące na milionach innych konfiguracji. I tak by można wymieniać...

    •  

      @MatthewDuchovny: @MieszamKaweOlowkiem: Po co wy w ogóle się produkujecie? Ta dyskusja powinna się skończyć na tym, że AI do UI/UX to kara dla projektanta. Wszystkie zajebiste studia graficzne pracują na sprzęcie apple samym w sobie lub z podpiętym zewnętrznym monitorem, aplikacje i strony projektują w figmie/sketchu, ale jakaś częstochowska laska będzie naprawiać świat swoimi z-dupy-teoriami XD śmiechu warte.

    •  

      @goedenavond: kiedy widzisz, że jakieś dziecko kopie dołek w piasku zaostrzonym patykiem a ty masz w reku łopatkę zaprojektowaną specjalnie do tego celu, to naturalne jest, że chcesz mu wskazać drogę do lepszego życia ( ͡° ͜ʖ ͡°)