Wpis z mikrobloga

Hej, wypowie się ktoś na temat prasek do konektorów typu F których używamy na przewody koncentryczne (np. przewody telewizyjne). Czasem zdarza mi się przesunąć gniazdko/dodać nowe. Do tej pory używałem po prostu takich nakręcanych. Jednak sporo się naczytałem że takie końcówki mocno osłabiają sygnał i w ogóle są złe :) Pomyślalem wiec o wtykach kompresyjnej i odpowiedniej zaciskarce. Jednak jestem w tym temacie dosyć zielony. Może wiec ktos polecic sprzet do użytku domowego i własnego majsterkowania? Na co zwracać? Jaka kupić żeby była w miare uniwersalna na różne średnice przewodów?

#elektryka #elektronika #tvsat
  • 9
Do tej pory używałem po prostu takich nakręcanych. Jednak sporo się naczytałem że takie końcówki mocno osłabiają sygnał i w ogóle są złe


@Pipot: są bardzo dobre, na tyle na ile dobrze obrobisz samą końcówkę przewodu. Te wszystkie wynalazki zaprasowywane (po średnicy) są gorsze (mogą być gorsze) bo miażdżą pod spodem przewód i psują jego średnicę = właściwości falowe.
Największy minus nakręcanych - musisz mieć je idealnie dobran do średnicy zewnętrznej
@hrumque: No własnie ja się nasłuchałem bardzo złych opinii o tych nakręcanych. Że to zło wcielone i unikać jak ognia. Chciałbym uniknąć sytuacji że kiedyś przez złączki będę miał problemy z sygnałem.

@dktr: A jak jest z wyborem złączek? Bo normalnie to dobieram na średnice przewodu - 6,8 albo 7,0 albo 7,2 (chyba nawet kiedyś spotkałem 6.5). Jak wygląda to w przypadku takich złączek? Sa ogólnodostępne? Czy do kupienia w
Że to zło wcielone i unikać jak ognia


@Pipot: bo to jest złowcielone jak montowane przez janusza instalacji, co jednym typem obrabia wszystkie kable i budowy. Jak źle obrobisz kabelek, to ci "drobne włoski" zostaną, i podczas nakręcania mogą robić zwarcie (lub ogólnie psuć właściwości falowe, nawet jak elektrycznie zwarcia nie zrobią). Jak źle dobierzesz średnicę - to będzie łątwo to wyrwać/wyciągnąć, i znów "ekran" ma szansę zrobić zwarcie, lub w