Wpis z mikrobloga

Mirki,

szukam roweru do 2000 PLN. Przeznaczenie to miasto i wypady za miasto, czyli głównie asfalt z okazjonalnym szutrem czy leśną mało wymagającą ścieżką. Pierwotnie zajarałem się gravelami, ale to droga zabawa plus nie jestem aż takim prosem, dlatego wybór wstępnie padł na crossa.

Znalazłem 3 rowery i nie wiem za cholerę, który wybrać:
- Merida Crossway 20D 2020
- Merida Crossway 40D 2020
- Kross Seto 2020

Na pierwsze dwa mam zniżki, tak że się zmieszczę poniżej 2000 i finalna różnica między jednym a drugim będzie równa 200 zł, a jedyną różnicą jest osprzęt na którym się nie znam. Mam jednak jeszcze wątpliwości czy aby na pewno są dobrym wyborem i czy nie lepszym będzie ten Kross (albo coś podobnego). Na sztywnym widelcu jeżdżę całe życie i jest on lżejszy. Z drugiej strony nie chcę musieć uważać na absolutnie każdą dziurę czy krawężnik (ale celować w nie też nie będę).

Ma ktoś z Was może jakieś wskazówki?

#pytanie #rower #rowery #kiciochpyta
  • 31
@krabozwierz: patrzyłem na tag i w FAQ wypatrzyłem właśnie Meridę ;)
@bartman28: @gramatyczny_nazista: Myślicie że ten Kross będzie dobry na dłuższe trasy i nie rozpadnie się na szutrze albo lekkich (podkreślam że lekkich) wybojach? Podoba mi się, ale mam wrażenie, że taka konstrukcja na każdej mniejszej nierówności rozwali koła czy coś w ten deseń.
@mozzie: do codziennej jazdy mam krossa 29 cali, wstawilem sztywny widelec, opone gładką 1.75 i kół nie mam potrzeby centrowac, a jezdze nim wszedzie i ostro katuje. Seto miał w mojej rodzinie moj bratanek, codziennie jezdził do szkoły na wiosce przez chyba 4 lata. Po za przeglądami nic mu przy tym rowerze nie robiłem, chwalił sobie, teraz śmiga na Vento.
@bartman28: @mozzie: Ja przejeździłem na Seto 4 sezony dzień w dzień, łącznie jakieś 27 tys kilometrów. Po tym jak zajechałem fabrycznie zamontowana oponę Schwalbe Active Spicer 700x1,5 wstawiłem szersza i bardziej komfortowa oponę 700x1,75c (47mm) z niższym zakresem ciśnień 2.5-4.5 bar (fabryczna 4-6 bar) i było spoko.
Z rowerem nic się nie działo poza eksploatacyjnymi wymianami typu łańcuch, kaseta czy zębatki korby. Co do ogólnego wrażenia to jest to szybki
@bartman28: @gramatyczny_nazista: w takim razie coraz bardziej określam się za tym Seto, zwłaszcza że kumpel podpowiedział, że amortyzację zawsze można łatwo z przodu dołożyć.

Mam tylko problem z osprzętem. Romet ma z tyłu Deoro a tutaj jest Acera. Cenowo tak samo, a amortyzacji brak więc coś nie halo. Co o tym myślicie?
@mozzie: 3M ma mechaniczne hamulce. a 4M no tak, ciut lepszy osprzęt, lepsza tylna przerzutka - zabieg wszystkich producentów. a co do tego amortyzatora to ja bym sie zastanawiał czy to jest zaleta i czy na korzysc rometa :)
@bartman28: Rzeczywiście, finalnie przeszedłem przez tyle rowerów, że nie zauważyłem różnicy w hamulcach. Co do amortyzatora to właśnie zauważyłem że dopiero od 5M zaczynają się te z blokadą (która jednak jest ważnym ficzerem).

Możesz mi proszę wytłumaczyć co jest największą różnicą w przerzutkach? Czy zmiana z Acery na Deoro jest serio aż tak odczuwalna? Totalnie nie wiem co o tym myśleć i czym się kierować.
@mozzie: w hamulcach miedzy tymi na linke a hydrauliką jest kolosalna roznica, ja jestem zdania ze lepsze dobre v-breaki niz przeciętne tarcze na linke. Co do przerzutek, to kross ma przerzutke acere i manetke acere za to w romecie masz zintegrowane manetki z hamulcami co w mojej opini opinie bedzie działac gorzej, nawet jesli przerzutka jest 2 grupy wyżej.
@bartman28: Czy w takim razie można powiedzieć że Kross ma jakby lepsze podstawy żeby być "bazą" pod ewentualne modyfikacje? #!$%@?ąc od manetek - czy jest aż tak duża odczuwalna różnica między Deoro a Acera?
@bartman28: Wybrałem już tego Krossa - dzięki za pomoc! Moje ostatnie pytanie - potrzebuję do niego ramę L (moje wyliczenia są najbliżej elki). Wiesz może gdzie da się go wyczaić za 1700? Wszędzie gdzie patrzę jest po 2k, a tam gdzie znalazłem taniej nie było mojego rozmiaru (,)