Wpis z mikrobloga

#sowieckietramwaje
Wracając do tematu tramwajów leningradzkich, to po ładnym(?) LM-57 nastał czas na kwadratowego, wpisującego się w estetykę epoki LM-68. Zgodnie z późnosowieckim/rosyjskim zwyczajem, znanym nam do dzisiaj dobrze m.in z takich pojazdów jak UAZ-452 czy Łada 2107, jego wygląd zewnętrzny przetrwał w wszystkich kolejnych petersburskich tramwajach aż do 2000 roku.
Główna różnica nie polegała jednak na wyglądzie zewnętrznym. LM-68 razem z wprowadzanymi mniej więcej w tym samym czasie RWZ-6 i KTM-5 stanowił pewien nowy standard w konstrukcjach tego typu(sterowanie niskonapięciowe, rozrząd stycznikowy, zamontowany hamulec szynowy). W jednym wagonie zastosowano rozruch tyrystorowy.
Początkowo, ze względu na to rosnące w ZSRR potoki pasażerskie planowano stworzyć tramwaj przegubowy, czego efektem było powstanie 4 prototypów o oznaczeniu LAN-66. Projekt jednak porzucono, a zamiast niego wprowadzono w 1969 roku do produkcji 15 metrowe wagony, które złączano nawet w trójskłady
W ciągu 6 lat powstały 663 sztuki. Pojazd okazał się mało trwały, po kilku latach zauważono m.in zauważalne zmiany geometrii nadwozia.
Wagony te trafiły także do Taszkientu, Gorki, Magnitogorska, Archangielska, Niżnego Tagiłu, Saratowa, Czerepowca i Termitau. Z Leningradu wycofano je w 1988, ale egzemplarz z rozruchem tyrystorowym jeździł aż do 1993.
Tylko 2 przetrwały do dzisiaj - jeden muzealny w Leningradzie oraz wrak służący jako magazyn w Saratowie.
#komunikacyjneciekawostki #komunikacjamiejska #ciekawostki #zsrr #tramwaje #gruparatowaniapoziomu #petersburg
Ikarus_260 - #sowieckietramwaje 
Wracając do tematu tramwajów leningradzkich, to po ...

źródło: comment_15878974869Cft28mHDE6N4g5jfikBOk.jpg

Pobierz
  • 6