Wpis z mikrobloga

@neo320: ostatnio z ziomkiem gadałem na ten temat i też rozkminialiśmy dlaczego widelec do roweru potrafi kosztować więcej niż zestaw amorków do auta, przecież to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Ostatnio chciałem kupić rozsądnego fulla trailowego to poniżej pięciocyfrowej kwoty ciężko znaleźć coś, gdzie nie będzie widocznych cięć kosztów w wyposażeniu. Ostatecznie Wybrałem zwykłego hardtaila z napędem 1x12 i jestem zadowolony.
@kapuczina_corki_somsiada: Nie sądzę, gravel z zasady ma być lekki, a rama i pozostałe części z aluminium/carbonu tanie nie są, plus osprzęt, nikt nie będzie tam pakował podstawowego zestawu pokroju alivio, co też winduje cenę ogólną. Hype nie ma nic do tego, po prostu lekkie części kosztują i to nie ma znaczenia, czy są z gravela, mtb czy szosy.
@neo320: grupy szosowe pozycjonowane trochę wyżej niż claris swoje kosztują.
Jakoś nie widzę płaczu że szosa na 105 z deca nie kosztuje 1000 złotych.
Same klamki hydro z apexa kosztują ponad 1000 za komplet.
bo są popularne


@kapuczina_corki_somsiada: przecież masowa produkcja działa dokładnie odwrotnie. Im lepszy rower chcesz tym gorszy ma współczynnik ceny do jakości właśnie przez to, że są mniej popularne.
I gravele ani trochę nie są popularne. Jeździłem wcześniej przełajem, teraz gravelem i na każdy rower z tych dwóch typów spotykam kilka razy więcej szos i kilkanaście (a może nawet kilkadziesiąt) razy więcej MTB. I to doświadczenia z Polski, Niemiec i Włoch (tu
czemu opona kosztuje tyle samo co ta w samochodzie?


@klark: jest dwa razy taniej wyprodukować, niż samochodowe (bo tylko dwie), ale prowizja musi być dwa razy wyższa (bo kupisz tylko dwie).
@klark: musisz w takim razie jeździć na bardzo tanich oponach w samochodzie :) a tak poważnie to oprócz tego, że to opona i to opona to bym nie porównywał. Dobra opona rowerowa jest lekka, a przy tym odporna na przebicie, często też musi znosić znacznie większe ciśnienie.
@dywanwewzorki continental do samochodu w popularnym rozmiarze 195/65/15 kosztują tyle co tubeless Continentala 5000 do roweru. Sorry, ale jakiejś kosmicznej technologii w tych oponach nie ma ( ͡º ͜ʖ͡º)
@klark: ale podales najbardziej bieda rozmiar, malo nowszych aut ma opony r15, jedynie.jakies male.mieksloe gowoenka, a te opony są najtansze. spraedź ile kosztuje opona premium w jakimś normalnym rozmiarze np 225/50/17 lub 245/45/18 ciezko bedzie Ci znaleźć swiezy rocznik ponizej 400/500zl