Wpis z mikrobloga

To nie jakaś parada rowerów, ale normalny poranek w Kopenhadze. Kto był w Kopenhadze to wie jak to wygląda, niesamowita ilość rowerów (podobnie jak w Holandii).
70% mieszkańców stolicy Danii dojeżdża do pracy na rowerze, drugi jest transport miejski, a samochód to najmniej popularny środek transportu.
Soren Jensen (51), sprzedał 7 lat temu swój samochód: "Miałem mercedesa, ale stał w garażu cały czas, ponieważ było o wiele łatwiej dostać się wszędzie na rowerze." (z artykułu https://www.latimes.com/world-nation/story/2019-08-07/copenhagen-has-taken-bicycle-commuting-to-a-new-level )
Świetna infrastruktura i łagodne duńskie zimy ułatwiają jazdę zimą, więc zimą też wygląda to podobnie.

#skandynawia #dania #rower #miasto #ciekawostki #praca #ekologia #europa #samochody #motoryzacja #transport
Pobierz
źródło: comment_1591966657ZARJBB6w7xav2CihAh3Sxp.jpg
  • 99
@van_lo: DDR to sposób na wyłudzanie hajsu z UE na firmę zięcia produkującą kostkę.
Na potęgę powstają ciągi piesz-rowerowe (rak gorszy od kostki na DDR) i „nie dotyczy rowerów” na drogach dla pieszych - co jest również niezgodne z przepisami (takie wyjątki miały być wyjątkami, a nie nadużywaną regułą).
Staram się jechać jak najlepiej, ale nie bawię się w podążanie śladem szalonej fantazji miejskich inwestorów uprzykrzających wszystkim życie robiąc te wymyślne
@MZ23: Zakaz #!$%@?, powtarzam zakaz, a jak mam dwa mieszkania jedno blisko a drugie daleko centrum to ustali to komisja partii. A poza tym pojecie centrum oraz co jest miastem rowniez ustali komisja a ty bedziesz w niej zasiadal i walil konia w strone osob stojacych na trybunach pierwszego rzedu. Juz sie czujesz glupio czy jeszcze do pustego lba nie dotarlo? A ja ci dam zakaz na internet z twoja #!$%@?
@projektjutra: Z takich bliższych klimatów - w Berlinie jest też dość sporo rowerzystów i układ scieżek biegnących wzdluż pasów dla samochodów.
Sam bym chętnie pojeździł rowerem po mieście z sensowną infrastrukturą.
@projektjutra o, walenie konia cyklistów do Kopenhagi zawsze w modzie. A teraz drogie dzieci sprawdźcie jaka powierzchnię ma Kopenhaga. Podpowiem: 88,25km². To jest rozmiar Olsztyna któremu nie umniejszając, nie jest pokaźny. Taki Wrocław jest 3,5x razy większy ale i tak żelaznym argumentem jest "A w KoPeNhAdZe JeŻdŻo!!!" i #!$%@? i cześć, nie pogadasz że Ty masz w mieście 15km w jedną mańkę trasę dom-przedszkole-praca, co dziennie daje 3 dyszki w tym połowa
@projektjutra: W Kopenhadze faktycznie duzo ludzi rowerem jezdzi ale zeby sie do Kopenhagi dostać z sasiednich miejscowości w regionie kopenhaskim to ogromne korki samochodow, albo wiecznie opozniona lub jakies inne majaca problemy niesamowicie droga komunikacja miejska. Poza tym jakbyscie mieli placic za samochod po 150% podatkow, plus dwa razy do roku podatek ekologiczny, po 20 zl za godzine parkowania w centrum to tez byscie jezdzili na rowerze. Nie dla wygody. A
@projektjutra: no super, widzę się #!$%@?ącego takim 15km dziennie na pusto xD ja rozumiem że się da, sam znam kilku poje... kolegów ktorzy czy mróz czy deszcz to wszędzie rowerem, bo tak i koniec. No ale to ekstremalne przypadki. Ja lubię fakt że rozwój cywilizacji dał mi możliwość podróżowania na wygodnym fotelu, w temperaturze jaką sobie życzę, słuchając ulubionej muzyki, będąc schronionym przed wszelkimi kaprysami pogody. Korki? Tak, są. Zdecydowanie wole
@DarkSoul667: Serio nie wyczaiłeś tak oczywistego baita? Wiesz w ogóle co to lennyface i do czego służy? Ja rozumiem, że twój stary cię śmieszną pałą nazywa, ale uświadamiam, że nie jest to komplement - nie wynoś tego z domu.
@van_lo: Jeżeli masz rower za 2, 3 lub 4 tys to wszędzie ci go ukradną jeżeli będziesz go zostawiać w tym samym miejscu na kilka godzin dziennie. W tych krajach ludzie jeżdżą najtańszymi szrotami bez bajerów. Widok ramy przypiętej do barierki z wymontowanym wszystkim co się da nie jest tam jakiś egzotyczny.
Jeżeli masz fajny rower z bajerami dobrym oprzyrządowaniem to musisz go pilnować niezależnie gdzie mieszkasz. Dobrym rozwiązaniem jest mieć
@January25:

a moda na rowerki wzięła się z między innymi z lewej strony.


Srogie piguły Sebastianie

tak samo jak propaganda minimalistycznych mieszkań 20 m3


20 m3 xD nie wiedziałem że wielkość powierzchni mieszkania podajemy w jednostkach z objętości ale to chyba jakaś skomplikowana prawicowa matematyka ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Poza tym tak
w Polsce też by było spoko ale tutaj jak wykonawca robi ścieżkę to zazwyczaj ma szwagra co handluje kostką i tak #!$%@? każda ścieżka to #!$%@? kostka brukowa XDDD


@johnnyMetalowy:

Ale to nie problem, ze jest uzywana kostka brukowa do sciezek rowerowych.... szkoda tylko, ze potrafia zastosowac kostke fazowana, a do sciezek rowerowych powinni uzywac kostki niefazowanej.
@projektjutra moja hipoteza jest taka, że:
- Duńczycy to straszni dusigrosze. Jeśli smiejecie się z Polaków i nazywacie ich Januszami, bo szukają i kombinują jak tu mieć coś taniej to uwierzcie, że w Danii nie jest lepiej, rzekłbym jest "gorzej". Jak wiadomo, utrzymanie auta nie jest tanie, więc wnioski nasuwają się same.
- Dania jest w czołówce europejskich krajów gdzie istnieją duże koszty eksploatacji i utrzymania samochodu
- jeśli dobrze pamiętam Dania
Wolę jeździć samochodem, jest szybciej, wygodniej a moda na rowerki wzięła się z między innymi z lewej strony


@January25: Po mieście nie jest szybciej - w Warszawie jadąc do pracy do centrum na rowerze jestem szybciej (30 min vs 35-40 samochodem). Gdybym nie miał parkingu i musiał szukać miejsca byłoby dłużej. Nie wspominam nawet, że po powrocie mam już zaliczoną łącznie godzinę treningu.
Podjechać gdzieś blisko wygodniej rowerem - odpinam pod
@projektjutra: @van_lo: @ShineLow: kiedyś z kolegą robiliśmy wyliczenia że prywatna autostrada A4 wyszłaby taniej i ceny za przejazd byłyby takie same (ale za odcinek Rzeszów-Niemcy nie tylko za Kraków-Katowice xD)..

Ale nie byłoby #!$%@? bramek i polscy podatnicy nie dorzuciliby się ani groszem do tego projektu xD W 100% prywatna akapowa autostrada xD
@GienekZFabrykiOkienek: Dojechać na ścieżce tak daleko jak jest w stanie a później jeśli nie ma ścieżki przez ostatnie kilkaset metrów wykorzystać chodnik lub jezdnię (jeśli nie utrudni ruchu pieszym lub autom). Tak jak to robi każdy myślący użytkownik roweru, który nie uważa, że jest świętą krową.
Największą głupotą jest mówienie, że coś jest lewackie, prawackie czy jakiekolwiek inne.


@projektjutra: największą głupotą jest bycie pożytecznym idiotą. Rowery nie są lewackie?
Typowe cechy dla lewactwa:
-równanie wszystkich w dół (co się będzie burżuj autem drogim woził, ból dupy biedaków których "nie stać na auto" - wiadomo że skrót myślowy, za tym sie kryje utrzymanie, opłaty za parkingi itd)
-ochrona debili przed własną głupotą, skoro zdarzają się idioci którzy nie
@projektjutra: Zacznijmy od tego, że Kopenhaga to akurat jest rozmiarów mniej więcej Wawra xD W takiej metropolii to mógłbym nawet i z buta wszędzie #!$%@?ć xD


@GienekZFabrykiOkienek: masa osob dojezdza do Kopenhagi z sasiednich miast ze wzgledu na zabojcze ceny nieruchomosci. Rower jest poerwszym srodkiem ransportu, kazdy ma zazwyczaj dwa (jeden z domu do pociagu i drugi z pociagu do pracy). Infraruktura jest niesamowita, miedzy miastami masz rowerostrady, kazda wieksza
@lukaszzz: już widze jak #!$%@? 50km w jedną strone do roboty rowerem w UK, gdzie wiejskie drogi sa takie wąskie, że jak jedzie traktor to auta muszą jechac na wstecznym pol kilometra. Albo jak debil jechac ekspresówką bez pobocza xD

No ale może jestem nieucywilizowanym debilem januszem puszkarzem, podobnie jak 90% mieszkanców Anglii
@taktoto: Ok, jak o tym napisałaś, to przypomniało mi się, że brałem udział w jednej z nocnych dych do maratonu, w której trasa prowadziła m.in. przez DMM i rzeczywiście było ciężko ( ͡° ͜ʖ ͡°)