Wpis z mikrobloga

Boicie się dziadków za kierownicą?
A to młodzi kierowcy powodują większość wypadków. Nie bez powodu OC 18 latka jest średnio ponad 3x większe, niż 63 latka.
Ktoś mówił o zabieraniu prawa jazdy po 75 roku życia?

Prawo jazdy od 24 roku życia to jest pomysł.
#przemyslenia #prawojazdy
maszfajnedonice - Boicie się dziadków za kierownicą?
A to młodzi kierowcy powodują w...

źródło: comment_1593933719iIqlX0731i0gTeeCeRbdbH.jpg

Pobierz

Prawo jazdy od 24 roku życia

  • Jestem za 22.2% (1145)
  • Jestem przeciw 77.8% (4008)

Oddanych głosów: 5153

  • 130
pozatym dopóki nie dasz źródła do wiarygodnych badań to twoja teza nie ma żadnej podstawy


@Anon_wluj: Czytać nie umiesz?

Powołuję się na koszty OC. Statystyki wyliczają specjaliści analitycy wzorami których byś nie ogarnął opartymi na danych z UFG gdzie jest zarejestrowane jakie szkody w jakim wieku się powoduje czyli w jakim wieku kierowcy płacący OC przynoszą ZYSK.

Analitycy szacujący koszty OC uznają że młodzi ludzie powodują najwięcej wypadków a przy tym
@Anon_wluj: Kolejny raz pokazujesz ignorancję. Porównujesz grupę 18-24 lata gdzie jest 6 lat gdzie nawet większość nie ma prawka albo samochodu z grupą gdzie jest 14 lat a więc ponad 2x tyle w wyżu demograficznym i wszyscy prawie mają prawo jazdy i samochód.
XD szkoda czasu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
ale to nie jest tak że ludzie mający prawo jazdy powodują wypadki bo nie mają doświadczenia? To jak będziesz miał 24 lata i zero doświadczenia to wtedy juz będzie git tak?


@Invi12: To jest mały czynnik. Duży to brawura i głupota. Nie bez powodu prawo jazdy na mocniejsze motocykle od 21 roku życia przyniosło bardzo pozytywne efekty.

Młodzi ludzie czują się nieśmiertelni niezniszczalni i najlepsi. Bezpodstawnie.

@masz_fajne_donice:
Trochę racji w
doświadczenie = mniej wypadków


@SzubiDubiDu: Przykład motocykli pokazuje że nie. Wiek w którym się zaczyna jeździć ma ogromne znaczenie.
Motocykl to dobry przykład bo nawet tanie maszyny mają duże możliwości i przy braku mózgu i odpowiedzialności #!$%@? się szybko. Dlatego wprowadzono od 21 roku życia co przyniosło bardzo pozytywne efekty.
Ilość jednośladów rośnie szybko ilość wypadków zmalała mocno.
@masz_fajne_donice: Od 18, tyle że:
- trzeba rozszerzyć kurs i egzamin o umiejętność rozpoznawania i przewidywania niebezpiecznych sytuacji (w UK tak mają)
- trzeba rozszerzyć kurs o jazdy kilka jazd doszkalających technicznie (coś podobnego było w planach ale nie weszło - rozszerzyłbym zakres lekcji, bo proponowana jedna godzina na torze to za mało, trzeba ze 3-4 godziny powtórzone kilka razy)

Czas kursu oraz koszt pójdą w górę, ale trudno. Był też
Czyli uważasz że 40 latek który dopiero co zdał ma większe doświadczenie niż 21 latek jeżdżący od 3 lat?


@KobertRubica: Powoduje mniej niebezpiecznych wypadków. Nie ma tej brawury i szaleństwa. 18-21 lat to są ludzie, którzy uważają się za nieśmiertelnych niezniszczalnych i najlepszych kierowców. Statystyki motocyklowe to jasno pokazywały dlatego wprowadzono prawko od 21 lat na motocykle.
@Bellie: Niezupełnie. Sprzedający OC się nie zgadzają. Więc nie ma raczej podstaw do tego.

Mężczyźni płacą za obowiązkowe ubezpieczenie OC średnio o 11 zł mniej od kobiet. Dla kierowców jest to 789 zł, a dla pań za kierownicą – 800 zł.


Kobiety generują więcej szkód jak widać. A ubezpieczyciele znają się na statystyce jak nikt. Cena OC to najlepszy wyznacznik.
@masz_fajne_donice: Dziadki może nie powodują wypadków, ale zamulają ruch. Dziadek nagle zahamuje na obwodnicy czy autostradzie, rząd aut hamuje z czego dwudziesty za nim wjeżdza innemu w dupę. To samo stacje benzynowe typu Auchan, każdy pyk pyk karta, gotówka raz dwa, a dziadek drobne, trzy razy pin, zamula wszystkich. Światła, każdy zgrabnie, dziadki pół minuty na ruszenie. Miejsca parkingowe, dziadek zanim wjedzie w to miejsce to zrobi za sobą kolejkę na
@masz_fajne_donice Mojego kuzyna stary uczył prowadzić jak ten miał 10 lat i jak robił prawko egzaminator był w szoku że jeździ jak stary doświadczony kierowca. Dla kontrastu kilku moim koleżankom lvl 30-40 dałabym dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów, bo egzamin zdały za 10-20 razem i są cholernym zagrożeniem na drodze.
Zwiększyć ilość godzin kursu i jego zakres (np. na takich warunkach jak w Finlandii) i wprowadzić testy refleksu i testy psychologiczne. A nie
@belfrzyca: to cię zasmucę, bo były badania na ten temat i im ktoś inteligentniejszy, tym słabiej sobie radzi za kółkiem - ze względu na większą analizę danych przez mózg, a przy prowadzeniu auta to nie jest istotne. W prowadzeniu tak na prawdę istotny jest spokój, opanowanie i obserwacja istotnych rzeczy i znanie sposobów tej obserwacji. Drugim problemem jest to, że Polaków po prostu często nie stać na auta z automatem, a