Wpis z mikrobloga

Podzielnik ciepła- reklamacja kosztu ogrzewania- biegły sądowy- ciepłownictwo- oszustwo?
Reklamacja
Chciałbym omówić kwestię składania reklamacji kosztu ogrzewania na podstawie stosowania tzw. podzielników kosztów ogrzewania. Jeśli interesuje Cię ten temat i chcesz otrzymać draft reklamacji najważniejsza sprawa…- daj lajka pod filmem, tak by przycisk stał się niebieski, to dosłownie jedna sekunda, a pozwoli algorytmom youtube zrozumieć że ten film jest wartościowy. Jeśli zbierzemy ponad 200 lajków, załączymy draft reklamacji. Jeśli masz pytania, lub musisz szybko napisać reklamację- napisz w komentarzu tego filmu- pomożemy.
Mam nadzieję że już dałeś lajka- zatem zaczynamy.
Podzielniki kosztów ogrzewania lub podzielniki ciepła bez względu na typ/ rodzaj nie są przyrządami pomiarowymi. Główny Urząd Miar wydał w tej sprawie komunikat, do którego link prezentuję pod filmem https://www.gum.gov.pl/pl/aktualnosci/komunikaty/470,Informacja-nt-podzielnikow-kosztow-ogrzewania.html

Podzielniki kosztów ogrzewania (niezależnie od rodzaju konstrukcji i typu) nie są przyrządami pomiarowymi w rozumieniu ustawy z dnia 11 maja 2001 r. − Prawo o miarach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1069, z 2015 r. poz. 978 oraz z 2016 r. poz. 542). Zgodnie z przepisami art. 4 pkt 5 tej ustawy przyrząd pomiarowy jest to urządzenie, układ pomiarowy lub jego elementy, przeznaczone do wykonania pomiarów samodzielnie lub w połączeniu z jednym lub wieloma urządzeniami dodatkowymi. Podzielniki kosztów ogrzewania nie są przyrządami pomiarowymi, gdyż nie mierzą żadnej wielkości fizycznej (także ciepła) - najczęściej przyrost ich wskazań (wyrażonych w działkach niemianowanych) zależy od temperatury powierzchni grzejnika w miejscu instalacji podzielnika i czasu oddawania ciepła przez grzejnik. W związku z tym podzielniki kosztów ogrzewania nie podlegają prawnej kontroli metrologicznej (zatwierdzeniu typu i legalizacji), a więc także obowiązkowi uzyskania dowodów tej kontroli.
Ogólne wymaganie stanowi, że suma tych zaliczek zebranych przez zarząd/ zarządcę spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej winna być równa kosztowi ogrzewania. Spółdzielnia mieszkaniowa ani wspólnota mieszkaniowa zarząd i zarządca nie mogą prowadzić obrotu energią, gdyż nie mają koncesji, dodatkowo pozostaje kwestia rozliczenia podatku vat.
RACHUNEK- Otrzymane rozliczenie kosztów, zestawienie kosztów nie jest rachunkiem, Jeśli dokument który otrzymaliście Państwo nie jest podpisany i nie ma wskazanej z imienia i nazwiska osoby, która dokonała rozliczenia lub w inny sposób (symbol liczbowy lub literowy przypisany do danej osoby) umożliwiający identyfikację osoby (osób) w sposób zgodny z instrukcją obiegu dokumentów finansowych w danej firmie nie spełnia wymogu formalnego. Brak powyższego oznacza, że dokument ten nie może być podstawą żadnych rozliczeń finansowych. Podstawa prawna art. 21 ust. 1 i 4 Ustawy o rachunkowości.
Szerzej kwestia ta została omówiona w filmie do którego link zamieszczam poniżej.
https://youtu.be/l3iKnq96oVo

Reklamację składamy zawsze na piśmie i niezwłocznie, warto zrobić sobie kserokopię dokumentu aby mieć dowód złożenia, złożyć skutecznie reklamację. Wskazujemy na wstępie że nie zgadzamy się przedstawionym kosztem. Organem właściwym do którego kierujemy reklamację jest zarząd- wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej, który ewentualnie przekaże zgodnie z przyjęta procedurą do odpowiedniego działu lub udzieli odpowiedzi na reklamację.
Spółdzielnia mieszkaniowa jest przedsiębiorcą, a członkowie spółdzielni są konsumentami- rozpatrzenie reklamacji musi nastąpić w terminie 14 dni.
W reklamacji warto wskazać okoliczności świadczące o błędnym, wadliwym rozliczeniu kosztu. Już samo stosowanie tzw. podzielników kosztów ogrzewania jest w naszej ocenie wielce problematyczne, obarczone błędem. Podstawą rozliczeń kosztu ogrzewania jest regulamin przyjęty w formie uchwały, dlatego warto wnieść o przekazanie wam kserokopii regulaminu.
Jeśli chcecie wiedzieć co zrobić gdy zarząd/ zarządca nieruchomości nie uwzględni waszej reklamacji stwierdzając że „urządzenia zostały szczegółowo sprawdzone, że działają poprawnie” lub winą obarczy was nie potrafiących oszczędnie korzystać z kaloryferów napiszcie w komentarzu „odpowiedz na reklamację” a my przygotujemy film o tym.
Dziękuje, zatem teraz czkamy na 200 lajków i prześlemy wam draft reklamacji.
Nie zapomnijcie dać tez suba (zasubskrybować kanał) już niebawem przygotujemy materiał na temat zarzutów do opinii biegłych sądowych których opinie są dowodem w sprawach dotyczących rozliczenia kosztu ogrzewania. Fałszywe opinie biegłych to duży problem, bo na ich podstawie sędziowie wydają wyroki. Jeśli opinia biegłego:
– opinia jest niespójna, to znaczy w opinii biegłego występują elementy, które przeczą wyprowadzonemu wnioskowi końcowemu, a mimo to biegły nie odnosi się do tych kwestii;
– opinia została sporządzona przez specjalistę z innej dziedziny ciepłownictwo
– podstawą wydania opinii nie były dowody obiektywne – np. biegły nie zbadał dokumentacji, albo biegły nie badał bezpośrednio urządzeń grzewczych;
– wnioski opinii biegłego nie znajdują potwierdzenia w dokumentacji- faktury, wyciągi bankowe;
– dobrane przez biegłego metody badania czy dokonana analiza dotychczasowej dokumentacji nie odpowiadają obowiązującym w tym zakresie standardom;
– opinia przeczy zasadom logicznego myślenia, doświadczenia życiowego i wiedzy powszechnej.
W komentarzu możecie też napisać pytania lub o czym chcecie usłyszeć materiał.
Trzymajcie się ciepło
  • Odpowiedz