Naszła mnie wraz ze wspominkami taka rozkmina, w jaki sposób pobierane były stare gry java na telefon kupione SMSem? Jak przesył danych działał w tamtych czasach? No i też może ktoś pamięta jakiego rozmiaru były te gierki #wspomnienia #telefony #gry #informatyka
@Torres99: Wielkość plików .jar była zazwyczaj poniżej 1 MB. Sama transmisja danych szła po CSD (internet "wdzwaniany", jak w modemach, płaciłeś za czas połączenia, nie za ilość przesłanych danych) lub "normalnie" po GPRS lub EDGE. Mechanizm pobierania aplikacji był mniej-więcej taki (piszę z głowy): Najpierw wysyłałeś SMS-a wysokopłatnego, w zamian odbierałeś SMS-a z linkiem. Potem wchodziłeś pod ten link. Model telefonu był przez serwer rozpoznawany chyba po nagłówku User-Agent przeglądarki (dlatego
Cały wykop #!$%@?... Wyborcy Tuska z wykopu, uśmiechnięci, tolerancyjni fajnopolacy, ryją bekę z zamachu na premiera obcego kraju bo jest prawicowcem xD
#wspomnienia #telefony #gry #informatyka
@Torres99: GPRS/EDGE. Normalnie jak teraz, tylko wolniej i drożej.
.jar
była zazwyczaj poniżej 1 MB.Sama transmisja danych szła po CSD (internet "wdzwaniany", jak w modemach, płaciłeś za czas połączenia, nie za ilość przesłanych danych) lub "normalnie" po GPRS lub EDGE.
Mechanizm pobierania aplikacji był mniej-więcej taki (piszę z głowy):
Najpierw wysyłałeś SMS-a wysokopłatnego, w zamian odbierałeś SMS-a z linkiem. Potem wchodziłeś pod ten link. Model telefonu był przez serwer rozpoznawany chyba po nagłówku
User-Agent
przeglądarki (dlatego