Wpis z mikrobloga

@NVX78: w Polsce nie ma prawicy.

Zaś co do Unii no cóż, tylko idioci wierzą w dobroć serca Unii. To układ biznesowy jak każdy inny.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@rorf46: ja mam mieszane uczucia. W Polsce za peło wybudowano kilka tysięcy dróg i autostrad dzięki UE.
Problem jest tylko taki ze żaden polski Generalny wykonawca tego nie przeżył. A o podwykonawcach to szkoda mówić.
  • Odpowiedz
@Fighter_forGlory: A Tobie ile płacą? Opłaca się z tymi eurocentami latać do cinkciarza? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rorf46: Zyskujemy albo i tracimy, tego to w sumie nie wiadomo. Moim zdaniem znaczenie środków unijnych jest znacząco przeszacowane. Zaś otwarty rynek niestety pochłonął bardzo wiele polskich firm które może by się utrzymały, ale nie miały szans podrosnąć tuczone przez rząd krajowy jak to miało miejsce z gigantami z
  • Odpowiedz
@piker: polska to idioci jak zawsze. Nic nie stalo nam na przeszkodzie dolaczyc do Niemiec i Francji i rozkladac karty przy takich krajach jak slaba Hiszpania, Portugalia, Grecja, Wegry, nawet podgryzac wlochy. No ale polaczki plaku, plaku unia zla.
  • Odpowiedz
@rorf46: Tak, na serio. W Polsce jest tabu na rozmawianie na ten temat, bo jak ktoś próbuje to zawsze pojawia się jakiś oszołom bo "OLABOGA ŁUNIĘ OBRAŻAJĄ JAK TAK MOŻNA !!!!".
@Fighter_forGlory: To samo mówili w PZPR. ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@rorf46: Wyobraź sobie, że historia zna kraje które stanęły na nogi bez łunii. Ja zawsze będę uważał, że powinniśmy robić nie to co kraje zachodnie, a to co one robiły gdy były w takiej sytuacji w jakiej my teraz jesteśmy. No a wtedy oni stosowali silny protekcjonizm gospodarczy. Fajnie się krzyczy, że ma być równa konkurencja gdy np. Pesa czy Newag nie mają nawet 20 lat doświadczenia, gdzie muszą konkurować z
  • Odpowiedz
@piker: a dlaczego do szacunków zysków i strat zawsze są brane dotacje z UE oraz zyski zachodnich przedsiębiorstw (w sumie ciekawi mnie jak są one liczone), a nikt nie uwzględnia zysków polskich firm z rynku zachodniego - chociażby branży transportowej?
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: Wiesz w czym problem? W cenie, wygrywa najtańsza oferta i tak jest do dzisiaj. Firmy cisną po kosztach aby dostać kontrakt no i efekty znamy. Dzisiaj już widocznie nie opłaca się budować skoro dróg za PiSu jakoś nie otwierają.
  • Odpowiedz
@2mack: Byłoby fajnie gdyby jakakolwiek branża w którymkolwiek kraju nowej Unii miała szansę się rozwinąć. Stara Unia robi wszystko, żeby jak najbardziej nas utrzymać w tyle - ot chociażby pakiet mobilności który nie jest niczym innym jak tylko próbą pozbycia się polskich czy litewskich (Girteka!) firm transportowych. I tu wcale nie chodzi o dobro kierowców jak twierdzi Unia (zakaz spania w kabinie w kilku pansywach skończył się tym, że teraz kierowcy
  • Odpowiedz
@rorf46: Korea Południowa która konsekwentnie ignorowała "dobre rady" zachodu. Ten kraj powinien być wzorem bo pod wieloma względami jest w podobnej sytuacji do Polski, ale obrał inną drogę na rozwój i wyszedł na tym dużo lepiej.
  • Odpowiedz