Wpis z mikrobloga

Mireczki, 1.5 roku temu kupiłem #iphone jak się okazało ostatnio wystąpił problem z głośnikiem i ekranem. Skorzystałem z prawa reklamacji z tytułu rękojmi u Sprzedawcy. Ekspertyza wykazała ze występuje zgłoszona usterka.

Otrzymałem takie pismo od sprzedawcy. Czy da się z tym coś zrobić ? Telefon nawet nigdy mi nie spadł. Stan idealny.

#reklamacja #apple #oszukujo

Sprawdziliśmy sprzęt w autoryzowanym serwisie producenta i informujemy, iż Państwa roszczenie dotyczące wymiany telefonu uznaliśmy za nieuzasadnione, ponieważ w dniu wydania telefon był zgodny z umową. Reklamacje z rękojmi rozpatrujemy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 559 Kodeksu cywilnego Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Istotnie jest więc to , czy zgłaszana wada lub jej przyczyna istniały w chwili wydania urządzenia przy sprzedaży. Stosownie do art. 556 kodeksu cywilnego. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
  • 8
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bartlomiej-jurek: Jeżeli telefon ma wady, które opisałeś, to napisz ponownie do Orange z żądaniem naprawy lub wymiany na towar wolny od was. Usterkę masz potwierdzoną przez serwis, co jest jednoznaczne z tym, że wada istniała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy tj. użycia wadliwych elementów telefonu, które były w nim zamontowane od momentu wydania. Telefon użytkowany był zgodnie z instrukcją przekazaną przez producenta, a wady fizyczne