Wpis z mikrobloga

Hej Miraski, orientuje się ktoś, czy robienie softu przez firmę na wersji konsumenckiej jest zgodne z oculusową licencją? Mam tu na myśli scenariusz: tworzymy soft używając Q2 consumer, headsetu używa tylko dev i tylko w celu tworzenia softu (nie wozimy ze sobą do klienta, nie wypuszczamy apki do oculus store itd.). W momencie, gdy będziemy chcieli sprzedawać soft to oczywiście inna historia - na razie interesuje mnie tylko etap samego developmentu.

Pozdro

#programowanie #oculus #unity #unreal
  • 7
@Raffael: W przypadku oprogramowania kupujesz licencje na korzystanie z czegoś, a tutaj to coś kupujesz. Nie ma problemu gdy określasz dla kogoś warunki korzystania z czegoś co jest Twoje, problematycznie robi się jak własność przekazujesz, ale... nadal chcesz kontrolować sposób użytkowania.

I generalnie firmy z USA tak mają, że we wkurzający sposób zachowuje się jakby wszędzie była hameryka. Dla przykładu, nie dadzą Ci faktury VAT za oculusa, bo... nie. A polska
Czemu by miało nie być?


@Raffael: Cyk :) https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_rzeczowe_ograniczone

W polskim prawie cywilnym katalog ograniczonych praw rzeczowych jest zamknięty, tzn. strony nie mogą skutecznie ustanowić ograniczonego prawa rzeczowego nieznanego ustawie – tzw. zasada numerus clausus (liczby zamkniętej) ograniczonych praw rzeczowych. Również układ uprawnień i obowiązków stron takiego stosunku prawnego jest sztywny – strony nie mają dowolności w kształtowaniu wzajemnych uprawnień i obowiązków.

[...] Obecnie prawami rzeczowymi ograniczonymi są:

użytkowanie,
służebność,
zastaw,