Wpis z mikrobloga

Ciekawe detale dotyczące broni w grach cz. 2

W tym miejscu pozwolę sobie zacytować pewnego malarza akwarelistę: "Ale śniegu napadało". Obfite opady śniegu tak bardzo mnie ucieszyły, że postanowiłem opublikować dziś drugą część ciekawych detali, nad którą pracowałem bezustannie przez niemal dwa miesiące. Wręczcie mi plusa, by te starania nie poszły na marne i żebym nadal mógł łudzić się, że moje życie ma jeszcze jakiś sens.

Kłamałem, opracowanie tego wpisu zajęło mi trzy dni, po prostu wcześniej jakoś nie miałem do tego natchnienia. Ale plusa możecie dać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na start szybka ciekawostka odnośnie zdjęcia przy wpisie. Znajduje się na nim screen z Modern Warfare a na nim francuski FAMAS F1 i magazynek załadowany szarą amunicją. To nie błąd, w FAMASach używana była amunicja w stalowych łuskach, gdyż ta w mosiężnych powodowała bardzo częste zacięcia broni.

Do końca swego żywota będę twierdzić, iż Medal Of Honor: Warfighter jest niedocenianą grą. Mocno nieidealną, ale mimo wszystko całkiem przyjemną i chyba trochę zbyt mocno krytykowaną. Nie jestem tego w 100% pewny, ale wydaje mi się, że Warfighter jako pierwsza gra AAA tak bardzo przyłożył się do animacji i odwzorowania broni. Jasne, wydany rok wcześniej Battlefield 3 również bardzo sumiennie przykładał się do "urealnienia" naszego oręża, ale chyba jednak nie w aż takim stopniu jak Warfighter.
Wspominałem już o tym kilkukrotnie, ale Warfighterem inspiruje się choćby Modern Warfare (2019). Przykładowo, w obu produkcjach mamy specjalną amunicję, w MoH nazwaną "Heavy Hitters" a w Modern Warfare "Stopping Power Rounds", czyli jeden magazynek załadowany amunicją zadającą wyższe obrażenia. Co interesujące, animacja aktywacji tej amunicji lepiej wygląda w Warfighterze. Dlaczego?

Aktywowanie tej opcji w MW powoduje, iż nasz bohater wyrzuci z broni stary magazynek, włoży nowy (ten załadowany mocniejszą amunicją) i przeładuje lub zrzuci zamek. Przykładowo, gdy aktywujemy specjalną amunicję podczas używania SCAR-H, dźwignia przeładowania natychmiast przesuwa się do tyłu a nasz bohater po włożeniu nowego magazynka (z stopping power rounds) zrzuci zamek za pomocą bolt relase.
https://i.imgur.com/4IzBtTp.gifv
Problem polega na tym, iż zamek nie powinien być zablokowany, a co za tym idzie, nie może zostać zrzucony przy pomocy bolt relase. Bohater powinien szarpnąć dźwignię przeładowania, żeby manualnie wyrzucić z komory poprzedni, "zwykły" nabój i załadować nowy, "specjalny". I właśnie to zjawisko prawidłowo ukazuje Warfighter. Podczas zmiany amunicji na specjalną, gra uwzględnia wyrzucenie poprzedniego i załadowanie nowego naboju wyświetlając przy tym odpowiednią animację. Tu macie przykład na karabinku LaRue OBR 5.56:
https://i.imgur.com/axtUAgO.gifv
Wracając do Modern Warfare, jeżeli postanowimy aktywować "stopping power rounds" gdy w magazynku mamy jeszcze standardową amunicję, gra tego nie uwzględni i pokaże nam "suche przeładowanie" (przeładowanie po wystrzeleniu całej amunicji). Po prostu uzna, że tej poprzedniej, standardowej amunicji już nie mamy.
Zmiana amunicji w Modern Warfare nie wyświetla osobnej animacji tak jak robi to Warfighter, po prostu robi "reuse" animacji suchego przeładowania, która przypisana jest do perka "sleight of hand", który przyśpiesza przeładowanie broni.
Uff, mam nadzieję, że wytłumaczyłem to w miarę sensownie xD

AN-94 to jedna z tych broni, która odznacza się dosyć wysoką rozpoznawalnością, podczas gdy jej użycie jest (czy raczej było) praktycznie znikome. Na to zjawisko niewątpliwie wpływ mają nietuzinkowe rozwiązania techniczne czy legendarna skuteczność w grach, szczególnie w Battlefieldzie 3 czy 4.
https://i.imgur.com/Zrjr9rF.jpg
Chciałbym jednak skupić się na rozwiązaniach technicznych. W Battlefieldzie 3 tego nie odwzorowano, ale w BF4 możemy zaobserwować, iż AN-94 ma lekko przekrzywiony na prawą stronę magazynek.
https://i.imgur.com/rMpm9zC.jpg
To nie błąd, AN faktycznie skonstruowane było w taki właśnie sposób. Wbrew pozorom, projektant nie był pijany czy odurzony jakimiś srogimi substancjami psychoaktywnymi, był to celowy zabieg mający ułatwić działanie broni w trybie "dwustrzału".
https://i.imgur.com/j859OGS.jpg

Cała konstrukcja AN-94 obracała się wokół trybu dwustrzałowej serii. W tym nastawieniu AN wypluwa dwa pociski z prędkością 1800 strzałów na minutę.
https://i.imgur.com/Cfh9iWr.gifv
Koncepcja zakładała opóźnienie odrzutu broni do momentu opuszczenia pocisków przez lufę, stąd tak wysoka szybkostrzelność w tym trybie. Po prostu zamiast "kopnąć" użytkownika przy strzale, AN-94 miał najpierw wystrzelić a dopiero później "kopnąć" strzelca. W tym celu zastosowano między innymi cudaczne urządzenie wylotowe czy cofającą się lufę. Obie te rzeczy możemy zaobserwować w BF4 czy w Modern Warfare.
https://i.imgur.com/WiYBIDm.gifv
W dużym skrócie, AN-94 okazał się zbyt skomplikowany i zbyt drogi, przez co zakończono jego produkcję w 2006 roku a Rosjanie pozostali przy AK-74M (który pojawia się choćby w BF3).
Jeszcze malutka ciekawostka, tylne mechaniczne przyrządy celownicze używane w AN-94 z Modern Warfare są błędne, pochodzą z AK-12. Przyrządy celownicze z BF4 są poprawne.

Zostańmy jeszcze przy Battlefieldzie 4, a konkretnie przy L86A2. Jest to zmodernizowana wersja ręcznego karabinu maszynowego, bazującego na największej tragedii w historii brytyjskiego przemysłu zbrojeniowego, mianowicie... SA80 czyli Enfield L85.
https://i.imgur.com/9wq1Ir6.png
Jak się ma to do Battlefielda 4? Zwróćcie uwagę na animację przeładowania.
https://i.imgur.com/ayVyNLS.gifv
Najpierw, bohater wciska bolt relase z lewej strony broni a później wykonuje dziwne uderzenie w jeszcze dziwniejszą dźwignię przeładowania z prawej strony.
Wygląd dźwigni spowodowany jest faktem, iż jednoczenie jest ona deflektorem łusek, a to dziwne uderzenie to tak zwany "karate chop" mający za zadanie domknięcie zamka. L85A1 nie posiadało forward assist (dopychacz zamka) a było taką #!$%@?ą tragedią, że bardzo często zamek zwyczajnie się nie domykał i trzeba było go dobijać ręcznie.
https://i.imgur.com/MDldWpF.gifv
Gdybym miał fantazję wypisania wam tu wszystkich odnotowanych przez brytyjskich żołnierzy usterek, ten tekst stałby się mniej więcej tak długi, jak gwóźdź siedzący w mózgach osobników uparcie twierdzących, że w tych szczepionkach to na pewno siedzą mikrochipy a 5G pewnie ześle na nas gniew Boży, który spali całą ziemię, tą ziemię.
Tak czy inaczej, L85A1 było po prostu kupą bezużytecznego, cholernie ciężkiego gówna.
Ponownie, jak ma się to do Battlefielda 4? Otóż L85A2 i L86A2 zostały zmodernizowane przez sławne Heckler & Koch (należące wtedy do brytyjskiego konsorcjum), któro z tej kupy gówna ulepiło coś naprawdę sensownego, naprawiając niemal wszystko co było do naprawienia. Wersje A2 były całkiem niezłymi karabinami, ale łatka, którą zapewnili im fatalni poprzednicy, pozostała z nimi na wieki wieków ament. W BF4 strzelamy z zmodernizowanych L85A2 i L86A2, co oznacza, że ten karate chop jest raczej zbędny, gdyż te wersje broni nie mają już problemów z domykaniem zamka. Tak czy inaczej, fajny szczegół.

Zakończę tekst ponownie wracając do Modern Warfare (dużo dziś Modern Warfare, następnym razem postaram się to ograniczyć). Na pozór, przeładowanie M249 czy MG5 wygląda dosyć standardowo. Jak to zazwyczaj w karabinach maszynowych bywa, bohater najpierw używa dźwigni przeładowania, później otwiera pokrywę zamka, zdejmuje magazynek (czy raczej box), zakłada nowy, wsuwa taśmę amunicyjną do podajnika, zamyka pokrywę i gotowe. Zwróćcie jednak uwagę co nasz operator robi po otworzeniu pokrywy.
https://i.imgur.com/IiBxCmb.gifv
Usuwa resztki taśmy amunicyjnej, co samo w sobie jest widokiem w grach dosyć rzadkim, ale nie o to mi chodzi. Ciekawsza jest ta mała klapka, którą nasz bohater dosłownie na pół sekundy podnosi do góry po usunięciu resztek taśmy. Ta klapka to podajnik, a pod tym podajnikiem znajduje się komora nabojowa. W skrócie, nasz bohater sprawdza czy komora jest pusta. Niby nic niezwykłego, ale jak dotąd z wykonaniem tej dosyć ważnej czynności spotkałem się tylko w całkiem mocno symulacyjnym "Squad".

Na sam koniec coś, co wygląda jak połączenie piły z karabinem maszynowym, czyli rkm FiNN i kolba XRK ChainSAW.
https://i.imgur.com/NbW8wV3.jpg
Sam FiNN to dosyć wierna kopia LAMG produkcji Knight's Armament, a ta kolba... Też ma swój realny odpowiednik, jeszcze bardziej przerażający żeby było ciekawie.
Oto KAC LAMG i konwersja ChainSAW.
https://i.imgur.com/TXuvdGp.jpg
Dobrze widzicie, u dołu zamontowany jest granatnik, konkretnie Spike's Tactical Havoc Launcher zasilany granatami 37 milimetrów. Niestety (lub na całe szczęście), w Modern Warfare do ChainSAW nie możemy dołączyć granatnika.

Dziś nie będzie bonusa, dziś Pan Paweł będzie skakał w czwartą gęstość:
https://i.imgur.com/X9UYq8L.gifv

Dziękuję za przeczytanie, trzymajcie się ciepło, cieszcie się śniegiem póki jeszcze jest, papa, miłego weekendu ❤️❤️

Tag do obserwowania wpisów o błędach: #bledywgrach

Poprzednie wpisy których nie ma na tagu:
- część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
- część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
- część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
- część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

#20gierwykopka #gry #xboxone #ps4 #xboxseriesx #ps5 #konsole #technologia #gruparatowaniapoziomu #bron #komputery #strzelectwo #militaria #battlefield #callofduty
AnimalMotherPL0 - Ciekawe detale dotyczące broni w grach cz. 2

W tym miejscu pozwolę...

źródło: comment_16107406340w3dD6pn1vunDon3gOj48p.jpg

Pobierz
  • 38
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
No właśnie zapomniałem o tym wspomnieć, w BF4 AN-94 na dwustrzale, używany na średnich dystansach był istnym potworem. Chyba nigdy nie używałem AN w full auto, zawsze w single albo burst xD Dźwięk burstu to przyspieszony i sklejony dźwięk jednego wystrzału. Gdy oddałeś strzał w dwustrzałowej serii i udało Ci się go przerwać w trakcie, przykładowo używając walki wręcz, to drugi wystrzał nadal był słyszalny, mimo, iż został przerwany ( ͡°
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rzepczak: Ja jeszcze dobrze wspominam singla z WWII. Miał kilka głupawych momentów, fatalny model strzelania i tragiczny dźwięk broni, ale jako całość trzymał poziom, bawiłem się fajnie. Najnowszy Black Ops Cold War też jest przyzwoity, choć do Modern Warfare trochę mu brakuje
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Rzepczak: CoD4 to klasyk, nie wiem ile razy przechodziłem singla, pewnie z piętnaście xD W singlu ograłem wszystkie CoDy, od jedynki do Advanced Warfare, nowsze części odpuściłem, wróciłem dopiero przy okazji Modern Warfare. Nawet CoD3 ograłem i w sumie to był całkiem przyzwoity ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@AnimalMotherPL0: jak zwykle świetny tekst. Nie pamiętam już czy wspominałeś o tym poprzednio i szczerze to nie chce mi się teraz przeglądać :D ale zauważyłeś jak jest rozwiązana kwestia przeładowania pustego magazynka? Twórcy idą na łatwiznę i nie podmieniają modelu magazynka z pełnego na pusty, a może tak ustawiają animację abyśmy nie byli w stanie zobaczyć górnej częsci magazynka?