Wpis z mikrobloga

Chcę napisać AI do gry planszowej typu Azul, Splendor wykorzystując sieci neuronowe. Z tego co wyczytałem to najlepiej użyć do tego Q-learning. To ma być self-learning.

Problem jest taki, że nie znalazłem libki do tego - jest ten Tensorflow.NET ale on tego nie obsługuje, ML.NET tak samo albo o czymś nie wiem (nie robiłem nic wcześniej z NN).

A może jakieś algorytmy genetyczne? Weźcie coś doradźcie, żeby się nie narobić, a zrobić.

Grę z zasadami mam już napisaną w C# i chciałbym przy tym pozostać, w grę wchodzi użycie clouda jeżeli usprawni to proces.

Aktualnie mam algorytm, który leci randomowymi akcjami xD

#dotnet #mlnet #machinelearning #algorytmy #algorytmygenetyczne #tensorflow #siecineuronowe no i #gamedev
  • 4
  • Odpowiedz
@harakiri888: ile masz na to czasu? Generalnie używanie RLa do grania w gry planszowe to nie jest coś co można ogarnąć w godzinę i raczej potrzeba trochę intuicji żeby wiedzieć co się tam dzieje i mieć na to jakiś wpływ, może wybierz jakiś łatwiejszy sposób np jakiś minmax + może Monte Carlo tree search
  • Odpowiedz
@zibizz1: min-max nie będzie zbyt "trywialny", mimo wszystko jest parę zasad do ogarnięcia i się może to drzewko zbyt duże zrobić.

@ZdeformowanyKreciRyj: nie mam ram czasowych na to, side project, for fun. MCTS to chyba też łatwe nie jest.

Rozważę tego minmaxa, poczytam o nim jutro czy da radę go zaaplikować do tego problemu.

@mrocznapszczola: zerknę.
  • Odpowiedz