Wpis z mikrobloga

Ostatnio moją uwagę przyciągają zapomniane auta w rzadkich wersjach, czy to terenowych, czy też wyposażeniowych, zazwyczaj z okresu 1995-2010, zanim SUVy zaczęły dominować w miejskim krajobrazie. Zazwyczaj by je odnaleźć, wybieram się na wycieczki na osiedla zamieszkane jeszcze przez pierwszych mieszkańców, obecnie w wieku około 74 lat, którzy na emeryturach siedzą w mieszkaniach, a jak jest cieplej, jadą na działeczkę. Nie potrzeba im już niczego więcej poza Tico, Seicentem, Yarisem lub Polo. Ale czasem mają nieco lepsze auta, nawet jeszcze na czarnych blachach kupione za odprawę z zakładu pracy, lub zwyczajnie kupują coś, co jest zupełnie nieatrakcyjne dla ludzi młodszych.

Fiat Stilo był typowym autem - pomyłką. Był niezbyt ładny, bardzo awaryjny, a jego osiągi były mizerne. Do dzisiaj ostały się głównie pięciodrzwiowe diesle na dojechaniu, którymi ktoś wozi dzieci do szkoły lub dojeżdża do roboty (diesle akurat, jak to u Fiata, były pancerne). Jednak jest jedna wersja, która się zdecydowanie wyróżnia, to uterenowiony multiwagon, czyli UPROAD. Czym się on różni od kombiakia? Otóż ma prześwit większy o 20 mm, nielakierowane zderzaki, plastikowe panele na drzwiach i nadkolach, osłonę układu wydechowego i silnika. I to w zasadzie tyle, wnętrze jest identyczne jak w egzemplarzach o bogatszym wyposażeniu. Dwustrefowa klima, radio, tempomat, alufelgi, sześć poduszek, wspomaganie kierownicy, ABS, ESR, tylne czujniki parkowania. Co ciekawe, auto zazwyczaj występuje w konfiguracji z najmocniejszym dieslem 1.9 JTDm 140 KM, co nawet dziś zapewnia dużo mocy.

Jeśli ktoś kiedyś założy muzeum youngtimerów 1990 - 2015 ze wszystkim Daewoo, Roverami, MG, Hyundaiami Pony i innymi wynalazkami, za którymi nikt nie tęskni, Fiat Stilo Uproad powinien też się tam znaleźć.

#rzetelnafura -> obserwuj
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #fiat
DerMirker - Ostatnio moją uwagę przyciągają zapomniane auta w rzadkich wersjach, czy ...

źródło: comment_1615703062SduOWq9cjnXPC5TuqZuq2Z.jpg

Pobierz
  • 108
  • Odpowiedz
@DerMirker: jeżdżę tym pazdziezem od 10 lat, na szczęście w dieslu. Wymiana żarówki to wyjęcie akumulatora albo z drugiej strony odkręcenie jednej śruby i przesunięcie zbiornika płynu do spryskiwacza. Ale w większości samochodow po 2000 nie jest łatwo się dostać do żarówek, w C4 i C3 1gen to była gimnastyka straszna, tam nie było nawet czego wyjąć żeby sobie zapewnić lepszy dostęp... W niektórych autach trzeba ściągać zderzak żeby wyjąć reflektor
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@Iudex: owszem, od tamtej pory Fiat zaczął się staczać, co dobrze widać po totalnym straceniu rynku w Polsce na rzecz Skody, Dacii i Koreańczyków. Daję mu jeszcze maksymalnie 10 lat zanim zniknie. Nie da się opierać sprzedaży na samych 500 i Tipo
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@DerMirker: mi się podoba :) aktualnie produkowane auta w takim stylu to skoda octavia scout, skoda suberb scout, VW passat alltrack, VW golf alltrack, był jeszcze seat Leon xperience. Nawet widziałem taki twór jak VW cross polo, cross caddy, cross golf plus
  • Odpowiedz
@DerMirker: Miałem w 3D z 1.9 i w 3 drzwiach robiło to robotę a z diealami wcale nie były to bardzo awaryjbe auta na tle konkurencji. Miały swoje problemy jak każde ale pisanie że były pomyłką to błąd.
  • Odpowiedz
@Iudex: o cholera następny ekspert xD stilo wchodzące na rynek było w podstawowej wersji wyposażone lepiej i wykonane z lepszych materiałów niż przeciętny golf. Niestety było też droższe. Grabarz marki która jest jednym z czołówki koncernów motoryzacyjnych, będąca właścicielem połowy dumnej amerykańskiej branży xD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kozaqwawa: zapewne jest tak jak mówisz. Nie jestem alfą i omegą, nie wiem wszystkiego.
Nie mam też problemu z odszczekaniem, jeśli gdzieś konfabulowałem
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kozaqwawa: Fiat się w Polsce zwija i chyba tylko ślepy tego nie widzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Lancia już chwilę temu odeszła po cichu, AR się nie sprzedaje. Dodge w Polsce to ciekawostka
  • Odpowiedz
@DerMirker: fiat jako marka to członek grupy motoryzacyjnej skupiającej wiele marek, rynek jaki jest taki jest, wiele marek się zwija, ogranicza ofertę modelową albo wycofuje. Lancia nadal produkuje jeden model tylko na swój rynek, który miał fenomenalna sprzedaż w ostatnich latach (lepsza niż całe AR), Jeep i Dodge nadal trzymają się dobrze. A fiat w Polsce niech się zwija, Polska to malutki i specyficzny rynek, który na tle zachodniej Europy jest
  • Odpowiedz
@Patermantis: dokładnie, kształt auta o wiele bardziej estetyczny niż jakiegoś Polo albo Golfa. W aucie z 2002 roku miałem czujniki cofania, jak dla mnie bardzo przydatny i fajny bajer. Jedyna oznaka rdzy w 18 letnim aucie jakie miałem to tylnia klapa, zbierała się tak woda :/
  • Odpowiedz
@DerMirker: ło kurde, nawet nie wiedziałem że taka wersja istniała. Ładny kolor. Jedna Alfa 156 Crosswagon kiedyś jeździła po Płocku, ale od dawna jej nie widziałem.
  • Odpowiedz