Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@SkrajnieZdegustowany: Nie.

@Kolej00rek: A to wszystko można zastąpić tabletem w który jest wgrany soft z mapami kolejowymi i wszystkimi znakami, ograniczeniami, rozkazami, przejazdami kolejowymi, nachyleniem toru itd. I już nie trzeba wzroku. Trzeba zwrócić uwagę że na tablecie jest pokazane ze za kilometr trzeba zwolnić z 160 na 120
  • Odpowiedz
@Reezu: przeciez to wszystko mozna zastapic softem, pewnie juz milion gier powstalo do symulowania ruchu pociagow. Z tego co kojarze w jakims metrze, motorniczy jest tylko zeby ludzie sie nie bali.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wanghoi: no sygnalizacja kabinowa nie jest az tak popularna.
@MandarynWspanialy: @Matka69: wiadomo ze aktualne wymagania sa z dupy, ale wieksze wady i tak musza byc odrzucane. Najgorzej jest z semaforami ktore pod swiatlo czasem sie tak odbijaja ze trzeba sie wpatrzyc zeby dojrzec czy aby to nie stoj na tarczy manewrowej sie swieci(niebieski wchodzący w granat)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Reezu: @qusqui21: problem jest a) z czynnikiem ludzkim
b) ze zlosliwoscia rzeczy martwych.

W metrze francuskim bodajze jezdzily manekiny. Na kolei to daaaaaleka droga bo musisz wyeliminowac wszelkie zagrozenia z zewnątrz. Choćby glupi pień na torze moze wykoleic pociag, tez ktos moze wskoczyc pod pociag i kto wtedy poniesie odpowiedzialnosc - programista?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ButtHurtAlert: a) Czynnik ludzki to problem który występuje, gdy jest maszynista i ma wątpliwej jakości semafory itd.

b) To zapasowy tablet. Zresztą, Maszynista i tak trasa musi jechać 5 razy by się zapoznać to będzie znał trasę.

Wow. Pień czy samobój. Kto za to odpowie? Ta sama osoba co zwykle, czyli nikt.

Pnia ani maszynista ani tablet czy AI, o której mówisz nie ominie. Ot, zderzenie i tak będzie, tylko AI
  • Odpowiedz
@Reezu: a co kiedy braknie zasięgu, tablet się zawiesi, nastąpi aktualizacja systemu, tablet się uszkodzi? I od kiedy znajomość szlaku robi się przy 4 krotnym przejechaniu trasy?
  • Odpowiedz
@LRF1000W: Da się wyeliminować sytuację w której zabraknie zasięgu, mapy mogą być offline, bądź system może być uniezależniony od internetu. A co się stanie jak ktoś przerwie sygnał radiowy pomiędzy nadzorującym ruch, a maszynistą? No, taka sama logika

Tablet się zawiesi, co nie znaczy, że na kolei mają jeździć 15 letnie dzieci niewiedzące co zrobić w takiej sytuacji. Szkolenie na maszynistę trwa ponad 18 miesięcy. Naprawdę, nie róbmy #!$%@? z logiki,
  • Odpowiedz
@Reezu: czeski błąd, źle napisałeś że 5 razy, a ja napisałem dobrze że 4 jazdy . Nawet najlepsze urządzenia mogą się zawiesić, a aktualizacja może nastąpić w każdej chwili. I jakie byłyby koszty jeśli każdy miałby po 2 tablety .
I jak widzisz komputery pokładowe w lokomotywach serii EU07, czy ET22?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@LRF1000W: Rzadko się zdarza, że najlepsze urządzenia się zawieszają. Aktualizacje można odłożyć, zwłaszcza, że tablety by stały na sofcie PKP.

Koszty bylyby mniejsze niż zakup systemu informacji pasażera, który i tak nie działa (te śmieszne gówienka przy fotelach w EZT, albo zmodernizowanych wagonach)

Normalnie. Modernizacja to może objąć, albo po prostu dać tam tablet, zamiast robić całości.

Z Twoim podejściem do technologii i kosztów to DK nadal by kasowała ręcznie bilety,
  • Odpowiedz
@Reezu: Nie sądzę, zeby bylo to tańsze. Wiązałoby się to z przebudową kabin, przedziałów maszynowych i nowych drogich urządzeń oraz badań na lokomotywy, które nie "odmłodnieją" . Nawet SK, czy ERTMS nie korzysta z GPS, tylko z balis, lub sygnałów wysyłanych szynami.
A akurat mam do czynienia z tabletami wprowadzonymi w kwietniu i ten temat w wielu przypadkach lepiej pominąć i nie są to urzadzenia wpływające na bezpieczeństwo, no może oprócz
  • Odpowiedz