Wpis z mikrobloga

Mirki po latach w BMW, w które włożyłem masę pieniędzy czas na audi. Szukam czegoś do około 35tyś. W planie mam a4 b8 lub a5. Pytanie jakich silników szukać by znów nie pakować pieniędzy w naprawy.

Jeżdżę do pracy codziennie około 20km trzy razy w roku trasa 1200km
Co polecacie, na co zwrócić uwagę?
Nie zależy mi na wielkiej mocy, mam zabawkę. Szukam auta do jazdy.
#audi #samochody #motoryzacja
  • 16
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Surrealizm: mam a4 b8 avany i a5 8t sportback

Omijałbym multitronica bo jest dla mnie zwyczajnie zbyt mułowaty, a awaria tego to spore koszty. Jeśli dużo jeździsz pp mieście to nie wybrałbym też 6b manuala, dużo wachlowania i nie wiadomo zbytnio na którym biegu jechać przepisowe 50. W 8t jest więcej miejsce w środku niż w b8, jeśli nie przewozisz lodówek to łatwiej się zapakować z bagażami do 8t. CHYBA że
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Surrealizm: daje radę, przyspieszenie 50-70 tak jak i 140-160 jest momentalne. Nie jest to jednak demon startu, zapomnij o jakimś popisowym ruszeniu ze świateł. Bardzo dobrze się nim robi długie trasy, połyka kilometry momentalnie, mam s line'owe półskórzane kubełki i po 1000km wysiadasz tak samo wypoczęty jak wsiadłeś. Jest w nim też ciszej niz w a4 ale to chyba z racji innej bryły. Do 160-170km/h można rozmawiać bez podnoszenia głosu pomimo
@Surrealizm: 2.7 to praktycznie to samo co 3.0. Bardzo podobnie są zbudowane i koszty napraw też będą podobnie wysokie. Rozrząd to pewnie minimum 5 tys zł, jeden wtryskiwacz to ok 1500zł, kolektor też z 1500zł a są dwa, turbo kolejne z 3 tyś zł. Trzeba sobie samemu odpowiedź czy warto. Moim zdaniem jak ktoś nie robi minimum 20 tys km rocznie powinien odpuścić diesla i wybrać benzynę.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Surrealizm: 2.7 nie ma żadnego sensu. Koszty eksploatacji jak w 3.0tdi, a dynamika jak w 2.0tdi, na dodatek w przed lifcie wszystkie 3.0tdi to quattro, a 2.7 to tylko ośka.
Jakbym miał kupować drugi raz a5 to pewnie wziąłbym 2.0tfsi po naprawie wady olejowej niż 3.0tdi